fremar skrev:
Precis, de går ju efter hur man står för lånet. Men det går ju att ändra på deklarationen sen, som jag får göra då eftersom att min sambo jobbar i norge och inte har nån inkomst i sverige att dra av räntorna mot. Så då får jag bara ändra hennes räntekostnader till 0 och lägga allt på min deklaration istället.
Man kan tala om för banken hur man vill att räntefördelningen ska vara. Då slipper man ändra i deklarationerna.

/Hasse

b_hasse skrev:
Man kan tala om för banken hur man vill att räntefördelningen ska vara. Då slipper man ändra i deklarationerna.

/Hasse
Jo jag vet det, fast jag kom på att jag hade glömt att göra det när årsbeskeden kom :) Så jag får ta och fixa det nån gång under året så att det blir rätt för 2009 istället.

Thomas77 skrev:
Det var bättre för med ett skatteavdrag på 100% av räntekostnaden för bolånet.
Och de j-vlarna som fick det körde hela svenska ekonomin i botten på 80-talet med hysterisk inflation och gratis hus som följd. De som har kåkar som blev finansierade på det sättet borde inte få pension förrens de har sålt huset och använt de pengarna först.
(T.ex. mina föräldrar ...)

Ja de som fick lån till sitt boende gjorde med den tiden en riktigt god affär. Men 30% är ju bättre än inget, de som sitter i allmännyttan får ju inget tillbaks.

Edit: Glömde smileyn i förra inlägget :)

Systemet som det var kan diskuteras om det var så lyckat eller inte.

Å andra sidan får hyresvärden adrag för alltihopa, dina goa gamla 100% du vet...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.