T
En annan känner skuld om man skulle sno en penna från jobbet, men somliga verkar inte ha sånna spärrar..

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Visar bara hur rutten byggbranschen tyvärr har blivit. Det handlar ju inta bara om uppdragsgivaren/inköparen som är korrupt och skor sig, utan lika mycket om företagen som går med på detta! För att inte tala om att det inte finns en bättre kontroll i uppdragsgivarens organisation :mad::mad::mad:

Intressant att jämföra med kontrollerna och kraven vid nybyggnad av enskilda småhus.

Men, oavsett vilka krav och kontroller där finns - den som är kriminell hittar alltid sätt att kringgå.

Jag säger bara Fy Fan vilket jävla mygel. Såg precis programmet på TV4 och blir minst sagt äcklad över hur det går till. Inte så konstigt att vi har så förbannat höga skatter i det här landet. Att det finns kriminella svin vet man ju, men att handskas så respektlöst med dina och mina surt förvärvade och konfiskerade skattekronor är ju rent ut sagt helt åt helvete! :thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Och sverige som ska vara så fritt från korruption sägs det, blir så förbannad över sånt här skit som pågår hela tiden! Slösseri, korruption och mygel!

Fast nu läste jag precis att även generaldirektören har blivit anhållen, otrohet mot huvudman.

hempularen skrev:
otrohet mot huvudman.
Trolöshet ;)
Hur som helst - känns ju väldigt bra. GD + någon mer på verket samt Sackleen med hustru anhållna och delgivna misstanke. Skall bli väldigt spännande att se vad detta leder till!

I en riktig bananrepublik hade det aldrig kommit fram så visst finns det hopp ;)

Dom statsavlönade får två jajja och ett fy på man, sparkas snett uppåt två årslöner i fallskärm. Bolaget är i kk och inget kan bevisas. Kostnader för utredningar advokater och annat bös kommer överstiga det försnillade beloppet och allt är glömt om något år

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.