Hej!

Jag har har en diskmaskin som jag vill få in på sin plats, d.v.s. utrymmet under bänken avsett för diskmaskin. Problemet är att slangarna är ca 50 - 70 cm för korta för både tillopp och avlopp...

Jag har hittat skarvset för tilloppet, vilket inte är något större problem att hantera iom att det är gängor på anslutningarna. Mitt problem är dock att jag inte har den blekaste om hur jag ska skarva avloppet på ett säkert sätt!?

Jag har letat som en galning och pratat med olika vitvarubutiker och även byggvaruhus om hur man ska lösa detta på men ingen har någon aning. I vitvarubutikerna så finns bara skarvset för tilloppet.

Någon som stött på detta tidigare och har en lösning?

Vi har haft diskmaskinen inkopplad ståendes mitt i köket framför skåpen i typ ett år nu, vi måste få ordning på detta! Jag överväger till och med att köpa en ny diskmaskin för att köpa till "installation" men problemet är att jag fortfarande måste ha materialet för att de ska hantera det.

Stort tack på förhand för all hjälp!

Tack för svaret!

Själva slangen är ju rätt, men anslutningarna är väl problemet för mig, hur "skarvar" man dessa? Iom att de inte har gängor utan en sån där ring som jag inte minns vad de heter nu som man spänner åt med en mejsel... Det är ju en likadan på den som sitter fast i diskmaskinen...

Tack igen för ditt svar!

Redigerat:
Mikael_L
Slangklammer?

• 61-849_m.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilken diskmaskin har du? Cylinda har långa utbytesslangar att köpa till sina maskiner så man slipper skarvar. Det är ingen hitt att skarva tilloppet om skarven sen hamnar så att ett lekage inte märks.

Redigerat:
Nej, det är väl det jag är mest orolig för... Speciellt för att jag har en diskmaskin som har en gammal eller icke-standard anslutning som är mycket större och bredare än dagens alla små anslutningar... Den är redan skarvad eller "adaptrad" för att kunna fästa anslutningen för vattnet. Men däremot så för tilloppet så fattas det bara ca 30 cm så det kommer vara inne i skåpet åtminstone, så det kommer gå att hålla koll på, avloppet är jag där emot osäker på om den kommer komma in i skåpet under diskhon...

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.