1 495 läst ·
14 svar
1k läst
14 svar
Skarva vangstycken
Så lång som möjligt utan att den går igenom. Jag skulle också limma. Men väldigt viktigt att det blir rätt dimensionerat både med virket och antal/positoner på skruven. För många skruv, såväl som för få, försvagar konstruktionen. Ta hjälp på något sätt om du inte är bekväm med det. Kan vara farligt om en trappa går sönder..R RL1 skrev:
Jag tänker regel 45*145nanowire skrev:
Så lång som möjligt utan att den går igenom. Jag skulle också limma. Men väldigt viktigt att det blir rätt dimensionerat både med virket och antal/positoner på skruven. För många skruv, såväl som för få, försvagar konstruktionen. Ta hjälp på något sätt om du inte är bekväm med det. Kan vara farligt om en trappa går sönder..
Hur många skruv samt vilken skruv? Tänker reglar 45*170nanowire skrev:
Så lång som möjligt utan att den går igenom. Jag skulle också limma. Men väldigt viktigt att det blir rätt dimensionerat både med virket och antal/positoner på skruven. För många skruv, såväl som för få, försvagar konstruktionen. Ta hjälp på något sätt om du inte är bekväm med det. Kan vara farligt om en trappa går sönder..
6x80 skruv, lagom många. Inga bredvid varandra längs fiberriktningen. Möjligt att det finns någon guide om skruvförband på Svenskt trä.R RL1 skrev:
https://www.svenskttra.se/bygg-med-tra/byggande/forbandstyper/
Produkter som diskuteras: "fransk träskruv"
Träskruv T6S A4 rostfri C5 utomhus FAST
Montering av grövre material i trä
330 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden