Rev en vägg i huset nyss för att få större TV rum.
Tänkte förlänga parketten in i det nya rummet men ser nu att det kan bli svårt utan en list(vill helst inte ha list).
Kortsidan på parkett brädorna är såklart kapade mot väggen jag rev.
Kan man köpa något spont kitt eller likande?
Känns som att det här borde vara ett ganska vanligt problem då många ändrar planlösningen i sina hus.
Tänkte förlänga parketten in i det nya rummet men ser nu att det kan bli svårt utan en list(vill helst inte ha list).
Känns som att det här borde vara ett ganska vanligt problem då många ändrar planlösningen i sina hus.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Limma en bit plywood på undersidan.
Protte
Protte
Du fräser och använder lös fjäder. Vet inte riktigt hur folk gör i ändarna dock. Du behöver en handöverfräs och ett lämpligt frässtål. Cobolt är bra märke och finns här: https://www.tooltrust.se/for-overhandsfras/skivnotfrasar/skivnotfrasar-med-skaftS stefan.stor skrev:Rev en vägg i huset nyss för att få större TV rum.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Då blir det generalskarv och Not och fjäder är inte den styvaste sammanfogningen.
Protte
Protte
Det är bara i ändarna jag inte har spont, men man kan kanske fräsa ett spår i kortsidan för att låsa gavlarna lite?S Svante Svenson skrev:
Bäst blir kanske plywood samt att fräsa ett spår i gavlarna också så att gavlarna låser mot varandra lite med?
Husägare
· Stockholm
· 715 inlägg
S stefan.stor skrev:
Eller så kapar man hela rätt av från hörnet till ytterväggen. Att skarva i parkett sådär med generalskarvar kommer se ut som ankskit. Beroende på vad du har för parkett givetvis. Men give it a try svårt att få det snyggt.S stefan.stor skrev:
Kan ju inte var så många kvadrat att lägga i hela den nischen liksom.
Klicka här för att svara