2 841 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
"skarva" med elluttag?
Hej,
Bortse från behörighet då behörighet finns hos den som ska utföra jobbet.
Jag tänkte koppla in mitt kontor på en UPS på ett annat plan och jag undrar om det går att göra på följande sätt:
Kontor <-> Vägguttag <-> Kabel i vägg <-> Kopplingsdosa <-> UPS
tack på förhand
mvh Mikael Monnier
Bortse från behörighet då behörighet finns hos den som ska utföra jobbet.
Jag tänkte koppla in mitt kontor på en UPS på ett annat plan och jag undrar om det går att göra på följande sätt:
Kontor <-> Vägguttag <-> Kabel i vägg <-> Kopplingsdosa <-> UPS
tack på förhand
mvh Mikael Monnier
Redigerat:
Något som jag som inte behörig i detta tycker är ett krav är att tydligt märka det UPS matade uttaget att det är UPS matat.
Har själv en UPS i garaget under huset som jag har anslutningskablar med dragavlastning hängande som då är inkopplade i UPSen.
Det jag är mest orolig för är att även jord då går igenom UPS så rycker man inkommande i UPS så blir det en flytande jord.
Har själv en UPS i garaget under huset som jag har anslutningskablar med dragavlastning hängande som då är inkopplade i UPSen.
Det jag är mest orolig för är att även jord då går igenom UPS så rycker man inkommande i UPS så blir det en flytande jord.
Varför inte koppla i hop jorden före och efter UPS:en.snuttjulle skrev:Något som jag som inte behörig i detta tycker är ett krav är att tydligt märka det UPS matade uttaget att det är UPS matat.
Då blir du iaf. aldrig utan jord.
Håller med om att tydlig märkning är viktigt.
Vi märker med "avbrottsfri kraft" eller "avbrottsfri kraft via UPS"
Klicka här för att svara