tommib
Det kommer få plats utan problem. Du lägger wagosarna "stående" bredvid dimmern, dvs mot dosans vägg som är vinkelrät mot väggen som du fäster den på. Om du tittar på bilden på dimmern så ser du att den är ungefär lika stor som centrumplattan (som är 50x50 mm). Själva förhöjningsdosan är nog närmare 80x80 (visserligen yttermått).

Jag skulle inte rekommendera ändhylsa i den här applikationen. Jag tror inte det blir så bra med enkelledare vilket det rör sig om i detta fallet. Dessutom är det betydligt mer udda än ett par wago i en förhöjningsdosa.

• Gilla
mattie_river
  • Laddar…
M
tommib tommib skrev:
Det kommer få plats utan problem. Du lägger wagosarna "stående" bredvid dimmern, dvs mot dosans vägg som är vinkelrät mot väggen som du fäster den på. Om du tittar på bilden på dimmern så ser du att den är ungefär lika stor som centrumplattan (som är 50x50 mm). Själva förhöjningsdosan är nog närmare 80x80 (visserligen yttermått).

Jag skulle inte rekommendera ändhylsa i den här applikationen. Jag tror inte det blir så bra med enkelledare vilket det rör sig om i detta fallet. Dessutom är det betydligt mer udda än ett par wago i en förhöjningsdosa.
Jag kan avslöja att jag inte fick in dem. Det fick bli en utanpåliggande dosa med två fack i för att med mycket möda och stort besvär få in dem. Övre med dimmer och nedre med "dammsugaruttag" och sen fortsätter kabel ner till vägguttaget. Men det får bli så, det.är trots allt ett inomhusförråd/hobbyrum. 😎

tommib
Bild? Hur kan du inte fått plats med Wago stående bredvid dimmern? Vad var det för ramar?

Det brukar ju gå bra att knyckla in ett par Wago bakom en dimmer i en normal apparatdosa och där är det bra mycket mindre plats.

M
tommib tommib skrev:
Bild? Hur kan du inte fått plats med Wago stående bredvid dimmern? Vad var det för ramar?

Det brukar ju gå bra att knyckla in ett par Wago bakom en dimmer i en normal apparatdosa och där är det bra mycket mindre plats.
Bakom går absolut inte. Inte ens nära. Försökte få in dem i hörnen (går inte enklare av att det är enkelledare).
Vanlig Schneider Exxact utanpåliggande. Det är alltså inte utanpåliggande utanför apparatdosa utan den ligger enbart på väggen. Du kan tyvärr inte få bild för jag vågar inte loss något igen. Det var tillräckligt bökigt att få ihop i dubbeldosa.

Edit: Om jag hade tänkt till ett varv till så skulle man ju fräst in en apparatdosa under och satt dimmerdosan ovanpå.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.