Jag håller på att montera mitt IKEA-kök och har stött på ett problem med täcksidan. Köket är utflyttat ca 6 cm, vilket gör att IKEAs täcksida inte räcker hela vägen, så jag kommer behöva skarva den på något sätt.
Vad är snyggaste lösningen enligt er?
Min tanke har varit att eventuellt lämna in luckor och täcksidor på lackering och istället köra MDF för att få allt helt identiskt, men det känns väldigt dyrt för bara en skarv.
Hur hade ni gjort i den här situationen?
Min tanke har varit att eventuellt lämna in luckor och täcksidor på lackering och istället köra MDF för att få allt helt identiskt, men det känns väldigt dyrt för bara en skarv.
A AlexanderGss skrev:Jag håller på att montera mitt IKEA-kök och har stött på ett problem med täcksidan. Köket är utflyttat ca 6 cm, vilket gör att IKEAs täcksida inte räcker hela vägen, så jag kommer behöva skarva den på något sätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite svårt att se skarven på bilden, men har du använt dig av två fabrikssidor på täcksidorna när du har skarvat ihop?
Klicka här för att svara