Har två stycken ledslingor julbelysning från rusta där någon har råkat kapa sladdarna med trimmern i somras och där ena transformatorn försvunnit. Jag har skalat kablarna och kopplat in den ena slingan på den transformator som finns kvar men funderar nu om jag kan koppla båda slingorna på samma transformator eller är den för klen för det?

Såhär står det på tejpen på ena slingan och bild på transformatorn med texten

Transformator för LED-slinga, specifikationer synliga: 220-240V, 50Hz, 1.1A, med texten "IP44" och tillverkad av Changzhou Jutai Electronic Co. Ltd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Transformator från Rusta med etikett på gräsmatta, visar modell- och kontaktinformation för ljusslinga, samt sladdsammansättning.
Skapa konto
Närbild på hand som håller etikett från transformator med specifikationer för LED-slinga på gräs.
Skapa konto

Troligen inte.

tråden" Skarva ihop två julskinkor" skapad av "Grillen" blev för mycket 😆😆

• Haha
  • Gilla
  • Älska
TorbjornEd och 26 till
  • Laddar…
Panor82
Jag trodde att det var ett helt annat ämne, fast ska medge att var lite nyfiken på hur man tillagar 2 st ihop skarvade julskinkor på samma transformator.

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
C
Presskinka och köttklister har man ju hört talas om 😎

• Haha
Panor82
  • Laddar…
Skulle avråda från det, transformatorn blir mer än ljummen med bara en slinga inkopplad och två är mer än vad den tål utan risk för överhettning.

D Dilato skrev:
tråden" Skarva ihop två julskinkor" skapad av "Grillen" blev för mycket 😆😆
Skarva ihop 2 skinkor. Så får man ett helt ashle.

• Gilla
  • Haha
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.