Har en nätverkskabel som byggarna av misstag kapade. Den är dragen på utsidan huset och skulle önska slippa dra om hela kabeln. Kan man skarva ihop en kapad nätverkskabel? Hur och med vad?

Testa, är mitt råd. Gissar att du behöver en ny bit emellan. Löda ihop och se om det funkar. Är du nöjd kan man sedan sätta en gel-skarvdosa och gräva ner det igen

Ok

Finns ju risk att den inte kommer klara samma hastigheter som tidigare. Frågan är vilka krav du har.

Återkoppla gärna hur det gick 😀

Kan man sätta en ny kontakt på den ände som är kapad? Lyckades dra fram lite av slack på kabeln så nu räcker den fram till routern igen men har alltså ingen hankontakt :/

Japp det går, du behöver en Crimptång och en kontakt.

Själv har jag en gång skarvat ihop en nätverkskabel med en gammal telefonluftledning mellan 2st hus med sockerbitar (nätverkskabel-sockerbit-telefonledning-sockerbit-nätverkskabel) det fungerade och fick väl ut stadigt 40-50mbit :P

Vedbomek❤️

oj vilken himla tur, lyckades dra fram 5 meter av ett slack som låg under stugan så om elektrikern kan sätta en ny kontakt på så är problemen över!

Jag personligen hade satt ett uttag på väggen istället för en kabelstump med kontakt i änden.

• Gilla
Panor82 och 2 till
  • Laddar…
De löste sig :) drog fram slacket och elektrikern satte på en ny kontakt

• Gilla
nimhed
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.