Har köpt ett par skenor för spotlight och ska montera dem mitt i rummet där det finns en DCL-kontakt.
Jag förstår det som att skenan kräver en direktanslutning. Får man göra sådana själv?

Planen är att öppna DCL uttaget, skarva kablarna, och ansluta den direkt in i skenan istället. Sedan kommer jag antingen att sätta en kåpa över DCL uttaget eller foga den med skum, spackel, och målning.

Finns det en bättre och mer uppenbar lösning? Måste detta göras av en elektriker? Isåfall struntar jag nog i skenor och köper något med DCL-kontakt men det blir inte lika snyggt.

Northlight skenorna
https://www.clasohlson.com/se/Tracklight-startset,-Northlight/p/36-7982

Tommty
ska anslutningen till skenan sitta direkt under DCL uttaget?

Om inte så kör med sladd, så gjorde jag, Även fast det står fast installation så är det inte alltid möjligt och man får välja sina strider...

• Gilla
dopad
  • Laddar…
D dopad skrev:
Har köpt ett par skenor för spotlight och ska montera dem mitt i rummet där det finns en DCL-kontakt.
Jag förstår det som att skenan kräver en direktanslutning. Får man göra sådana själv?

Planen är att öppna DCL uttaget, skarva kablarna, och ansluta den direkt in i skenan istället. Sedan kommer jag antingen att sätta en kåpa över DCL uttaget eller foga den med skum, spackel, och målning.

Finns det en bättre och mer uppenbar lösning? Måste detta göras av en elektriker? Isåfall struntar jag nog i skenor och köper något med DCL-kontakt men det blir inte lika snyggt.

Northlight skenorna
[länk]

• Vit Lindby Linaro taklampa i modern design, monterad på vit vägg, med priset och köpknapp synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.