Om du reglar cc-450 kan du ju köpa skivor med 900mm bredd vilket är enklare att hantera, dessutom ger det en stabil vägg.

Du funderar väl inte på att sätta takgips på väggen?

Finns verkligen vanlig gips i 60cm bredd?

toker78 skrev:
Samtidigit hade det varit bra om man kunnat sätta 600 skivor utanpå varandra där skarvarna kommer på samma ställe. Så slipper man dra hem stora 1200 skivor från bygghandeln, 600 är ju lättare att handskas med.
Det är en riktigt dålig idé att göra generalskarvar på det viset, om du nu inte gillar sprickor, förstås. Du får ett mycket bättre resultat om du förskjuter skarvarna.

Lägger man skarvarna på varandra så kommer man knäcka skiva två då det blir ett glapp pga att skivan är tunnare i kanten.
Det är inget problem när man har en helskiva över skarven.

Om 1200 skiva är för bänglig att jobba med så finns det 900 skivor.

protte

prototypen skrev:
Om 1200 skiva är för bänglig att jobba med så finns det 900 skivor.

protte
Men det blir lite jobbigt eftersom han har reglat cc600

Det är inte jag som reglat... det var så från början. Jag tog ner den gamla gipsen för när jag skulle ta bort kakeln så följde även delar av gipsen med. Så dels för att slippa hålla på att laga en massa så tänkte jag att det var lättare att bara byta bort den gamla gipsen mot en ny. Sen så ville jag sätta reglar på tvären så jag var säker på att de skulle sitta i riktigt trä. Visst det hade säkert funkat med mollyplugg men känns ändå bättre med prima virke. Men då får det bli 1200 skivor som är förskjutna. Tack för hjälpen allesammans...

S
sätter du t plåten kan du sätta 900mm gips

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.