1 295 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Skarv golv/vägg, vad fylla i med?
Efter en mindre sättning modell äldre som en gång ful-lagats med typ silikon har denna nu avlägsnats där det inte gjorts av sig själv. Anledning till upptäckten var myrinvasion där silikonen släppt (efter uppskattningsvis 40 år). Vi snackar platta på mark utan syll eller annan förekomst av organiskt material.
Jag har nu hackat upp lite runt om sprickan men vad fyller jag i med? Cement/husfix känns lite trögt, vill ha något mer lösflytande som hittar håligheterna och fyller i mer på djupet. Är flytspackel ett alternativ? Viss fuktvandring kan emellertid inte uteslutas men har läst någonstans (antagligen här...) att de moderna produkterna klarar visst påslag.
Förslag mottages tacksamt.
Jag har nu hackat upp lite runt om sprickan men vad fyller jag i med? Cement/husfix känns lite trögt, vill ha något mer lösflytande som hittar håligheterna och fyller i mer på djupet. Är flytspackel ett alternativ? Viss fuktvandring kan emellertid inte uteslutas men har läst någonstans (antagligen här...) att de moderna produkterna klarar visst påslag.
Förslag mottages tacksamt.
flytspackel kan väl vara ett alt. men satsa på ett lättflytande då och inte nått fiber armerat.
Bästa vore kanske att fråga på en matt / platt sättningsfirma om du kan få köpa lite på lösvikt, om det inte är å stort.
Avsluta med ett finspackel typ A31, som är lättslipat
Bästa vore kanske att fråga på en matt / platt sättningsfirma om du kan få köpa lite på lösvikt, om det inte är å stort.
Avsluta med ett finspackel typ A31, som är lättslipat
Klicka här för att svara