Hej.
Håller på att renovera mitt badrum och då ska jag ju byta skia bakom tvättställ, men då inser jag att presol (stavning?) rören är bockade väldigt kort, samt att det är en t-koppling pålödd ca 1 cm ut från vägg.

Rören kommer alltså uppifrån vinden, ner i väggen bockade 90 grader ut genom vägg och där pålödd t koppling. Då jag ska montera ny skiva vill jag ju inte ta upp ett hål så stort så att t-kopplingen går igenom, och som jag förstår det är det väl svårt att dra en klämringskoppling på en lödd rörstump? (glödgat)

Hur ska jag göra? Lägga en klämringskoppling på vinden, dra över ett rör-i-rör rör och se till att eventuellt läck-vatten kommer ut i badrummet (genom rör i rör systemet)?

//Martin

Det är inte tillåtet med dold skarv. Vad har du bakom gipsen? Du skulle kunna göra en såkallad parkettsågning. Borra hålet och såga 45 grader åt båda hållen så det blir en tårtbit.

Hej.
Grejen är ju att de rör som sitter idag är lite lite för korta för att få det bra så jag skulle verkligen behöva skarva för att få det riktigt bra.

Men en skarv uppe på vinden, är den dold? Fixar man också till så att eventuell läcka skvallrar inne i badrummet så tycker jag det skulle kännas tryggt..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.