4 819 läst ·
32 svar
5k läst
32 svar
Skärmtid för barn, Windows
Jag kör på modellen jag spelar så mycket själv att mina barn säger ”måste du sitta där vid tråk-datorn” och gör rebelliska uppror genom att inte vilja spela nästan alls utan man får tvinga dem. ”Nu släpper du inte den där paddan fören den där zombie-horden är död, är det förstått! Krukan ska vara på taket, blomman ska vara i krukan, blomman skjuter zombies. O slösa nu inte bort solljuset på massa körsbär!” Säger jag till min 4 åring. 7åringen vet inte vart han lagt sin Nintendo Switch ens utan han bygger någon gigantisk konstruktion i Lego som om det går som han drömmer ska bli grunden till nästa youtube fenomen. Jag har gett upp på honom, men han spelar i alla fall några bollspel/sporter även om de tyvärr är helt analogt.
https://learn.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/pstools
Finns ett verktygspaket som heter PsTools som Microsoft erbjuder gratis. Där ingår bla psshutdown som enkelt stänger av datorer i nätverket, så länge rätt port är öppen i den lokala brandväggen och man har ett adminkonto på den datorn.
Hyggligt enkelt att ha en genväg på sin egen dator som stänger av en annan dator direkt, eller efter kortare nedräkning.
Finns ett verktygspaket som heter PsTools som Microsoft erbjuder gratis. Där ingår bla psshutdown som enkelt stänger av datorer i nätverket, så länge rätt port är öppen i den lokala brandväggen och man har ett adminkonto på den datorn.
Hyggligt enkelt att ha en genväg på sin egen dator som stänger av en annan dator direkt, eller efter kortare nedräkning.
Innan du använder en ny app, se till att läsa recensioner och förstå dess funktioner för att se om den passar dina behov. Dessutom är det bra att ha en öppen dialog med ditt barn om skärmtid och varför det är viktigt att ha en balans mellan skärmtid och andra aktiviteter. Att involvera dem i processen kan hjälpa till att skapa förståelse och samarbete.
Klicka här för att svara