17 009 läst ·
24 svar
17k läst
24 svar
Skära uppsatt kakel
Ni kan ju också stänga dörren till toan och damma på där inne sen bara ta dushslangen o spola rent hela badrummet då du är klar. Finns ingen dörr så plasta för öppningen
Sent from my GT-S5570I using Byggahus
Sent from my GT-S5570I using Byggahus
Ja det här rådet ges rätt ofta men med tanke på vad jag utsatt min vanliga Philips hushållsdammsugare för så finns det undantag som bekräftar regeln. Den är nog runt tjugo år och ful som stryk. Slangen är lagad med silvertejp efter lite närgånget umgänge med en bygglampa. Suger gör den dock utmärkt fortfarande. Och den har sugit det mesta...mexitegel skrev:
Sen är det inte något jag rekommenderar och jag påstår inte att mexitegels råd är dumt. Alla dammsugare tvärdör dock inte av lite betongdamm.
Min Philips mådde inte så bra efter att ha fått för mycket betongdamm i sig när jag borrade 50-talet hål i betongbjälklaget. Men den var nyare så en gammal kanske håller bättre? 
Men det ligger nog en del i det "inte fått för mycket betongdamm"
Men det ligger nog en del i det "inte fått för mycket betongdamm"
Helt rätt nu får jag huka mej för att komma in på toa... Stollen som renoverade toan behöll den gammal dörrenAlfredo skrev:
Som en bonus så är nu en Bosch GOP300 beställd
Det går bra att kapa kakel med vinkelslip och diamantklinga , bara man skyddar ögon och andningsvägarna.
Jag var själv tvungen att göra det då jag hade gamla sortens innedörr på toan och köpte nya sorten (högre).
Det gnistrar inget men dammar som tusan..
Jag var själv tvungen att göra det då jag hade gamla sortens innedörr på toan och köpte nya sorten (högre).
Det gnistrar inget men dammar som tusan..
Klicka här för att svara