Ni kan ju också stänga dörren till toan och damma på där inne sen bara ta dushslangen o spola rent hela badrummet då du är klar. Finns ingen dörr så plasta för öppningen

Sent from my GT-S5570I using Byggahus
 
cecar33 skrev:
Be person nr 2 hålla en dammsugare nära trissan när du skär och tejpa med maskeringstejp där du skall skära.
...och använd då en industridammsugare annars dör din dammsugare i förtid pga. skurna lager.
 
mexitegel skrev:
...och använd då en industridammsugare annars dör din dammsugare i förtid pga. skurna lager.
Ja det här rådet ges rätt ofta men med tanke på vad jag utsatt min vanliga Philips hushållsdammsugare för så finns det undantag som bekräftar regeln. Den är nog runt tjugo år och ful som stryk. Slangen är lagad med silvertejp efter lite närgånget umgänge med en bygglampa. Suger gör den dock utmärkt fortfarande. Och den har sugit det mesta...

Sen är det inte något jag rekommenderar och jag påstår inte att mexitegels råd är dumt. Alla dammsugare tvärdör dock inte av lite betongdamm.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Min Philips mådde inte så bra efter att ha fått för mycket betongdamm i sig när jag borrade 50-talet hål i betongbjälklaget. Men den var nyare så en gammal kanske håller bättre? :-)

Men det ligger nog en del i det "inte fått för mycket betongdamm" :-)
 
Jag hade bytt dörren till rätt storlek!
:cool:
 
Pagno skrev:
Jag hade bytt dörren till rätt storlek!
:cool:
Men hur ska TS då kunna motivera inköpet av en maskin för att kapa kakel? Nä nu sabbar du allt...;)

Sen gissar jag iofs att TS vill ha en större dörr.
 
  • Gilla
MB77 och 1 till
  • Laddar…
Aouch! Glömde helt bort att syftet var nya pryttlar!:p
 
Alfredo skrev:
Men hur ska TS då kunna motivera inköpet av en maskin för att kapa kakel? Nä nu sabbar du allt...;)

Sen gissar jag iofs att TS vill ha en större dörr.
Helt rätt nu får jag huka mej för att komma in på toa... Stollen som renoverade toan behöll den gammal dörren :thumbdown: 175 cm hög, eller man kanske ska säga 175cm låg.

Som en bonus så är nu en Bosch GOP300 beställd :D
 
Det går bra att kapa kakel med vinkelslip och diamantklinga , bara man skyddar ögon och andningsvägarna.
Jag var själv tvungen att göra det då jag hade gamla sortens innedörr på toan och köpte nya sorten (högre).
Det gnistrar inget men dammar som tusan..:mad:
 
Gick väldigt bra att kapa det, med rätt klinga gick det som en dans.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.