T
E Emelie84 skrev:
Jag skickade bilderna till honom. Han höll med mig utan diskussion och drog av 1,5 h på fakturan.

Tack @Ejmelie för dina inlägg, jag hade inte tagit tag i det annars.
Perfekt! Vettig hantverkare ändå (y)
 
  • Gilla
Emelie84
  • Laddar…
Snyggt! Ändå schysst av han att ändra på fakturan :)
 
  • Gilla
Emelie84
  • Laddar…
Ja, håller med om att det var juste.
Kan nämna att jag såg till att även ta upp det som blev bra. Sen skrev jag att han kunde dra av valfri summa ifall han höll med om att fogen inte blev ok. Jag tror att det hjälper att vara diplomatisk, lätt hänt att folk går i försvar annars.
 
  • Gilla
EddieHansson och 2 till
  • Laddar…
E Emelie84 skrev:
Ja, håller med om att det var juste.
Kan nämna att jag såg till att även ta upp det som blev bra. Sen skrev jag att han kunde dra av valfri summa ifall han höll med om att fogen inte blev ok. Jag tror att det hjälper att vara diplomatisk, lätt hänt att folk går i försvar annars.
Absolut att poängtera det som blev bra. Men jag tycker att man som hantverkare borde förstå det själv och erkänna sitt misstag utan att man ska behöva påpeka det. Nu är du ju duktig själv på att foga men tänk om du inte klarat detta moment sjäv? Hur hade du gjort då, vem skulle göra om kakelfogningen?
 
Sittställning
E Emelie84 skrev:
Ja, håller med om att det var juste.
Kan nämna att jag såg till att även ta upp det som blev bra. Sen skrev jag att han kunde dra av valfri summa ifall han höll med om att fogen inte blev ok. Jag tror att det hjälper att vara diplomatisk, lätt hänt att folk går i försvar annars.

Exemplariskt.
 
  • Gilla
Emelie84
  • Laddar…
E Emelie84 skrev:
Jag skickade bilderna till honom. Han höll med mig utan diskussion och drog av 1,5 h på fakturan.

Tack @Ejmelie för dina inlägg, jag hade inte tagit tag i det annars.
Snyggt fogat och strongt av hantverkaren att "erkänna".
 
  • Gilla
Emelie84
  • Laddar…
Rickard.
Kul att för en gångs skull läsa en tråd med ett lyckligt slut, inte så ofta man får vara med om det på "denna typ" av tråd ;)

När jag läser detta kommer jag att tänka på en sak som en erfaren och duktig snickare lärde mig för länge sedan och det var att det finns så otroligt många moment som en normalhändig amatör gör bättre än ett riktigt proffs för att det amatören gör på en hel helg kan proffset bara fakturera 3 timmar för.

Tåls att tänka på när något blir lite galet (vilket det oundvikligen blir ibland) men också värt att tänka på när man beställer in jobb.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.