8 945 läst ·
4 svar
9k läst
4 svar
Skära/dela mosaik?
Har satt nästan all mosaik i köket, men har dock fyra ark kvar som måste skäras. det är glasmosaik, 20x20mm, och jag måste kapa en rad på mitten då det inte får plats annars. Provade med en stor kakelskärare, men det gick inte.
Har en elektrisk skärare med diamantklinga med, men går det? Mosaiken sitter ju på nätark, och dessutom kommer väl splitter att yra runt.
Vad är bästa sättet? En papegojavbitare funkar väl inte heller va? (som är till för kakel)
Det måste inte bli exakt rakt, eftersom det är den avslutande raden, så det kommer ju en sträng silikon med.
Tacksam för alla svar!
Har en elektrisk skärare med diamantklinga med, men går det? Mosaiken sitter ju på nätark, och dessutom kommer väl splitter att yra runt.
Vad är bästa sättet? En papegojavbitare funkar väl inte heller va? (som är till för kakel)
Det måste inte bli exakt rakt, eftersom det är den avslutande raden, så det kommer ju en sträng silikon med.
Tacksam för alla svar!
Produkter som diskuteras: "kakeltång"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
jag och murare som jag sett jobbat med glasmosiak använder vanliga kakelskäraren, iofs inget billigt skit men det är inga problem med en billigare skärare, visst några mosaikbitar kan spricka och gå sönder men då är det bara skära fler
Jag är inget proffs, använde kakeltång och det sprack sönder några med den också så jag undrar om det finns nåt riktigt bra sätt? speciellt om man är ovan.
Bästa sättet kanske är att avsluta med en trälist? eller annat på samma tema dvs inte spräckt glasmosaik.
Bästa sättet kanske är att avsluta med en trälist? eller annat på samma tema dvs inte spräckt glasmosaik.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
