tommib
De som kommer med som du använde är toppen. Det har även jag gjort när jag behövt kapa stutsar. Jag brukar spara lite såna där grejer i en låda så man har när man gör bort sig.

Finns pluppar att köpa.

Mikael_L
-MH- känns det bra att jag gjorde samma igår. OK att jag härmade dig? ;)
Fotografen Fotografen skrev:
Finns pluppar att köpa.
Vit och röd installationsdosa för el med flera ingångar, monterad på en betongvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eluttag utan front, kablar exponerade, monteringslåda i vägg, byggarbetsställe, elinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I ett tak som i ett senare skede blivit klätt med frigolitskivor skulle jag byta ut befintliga porslinsglobarmaturer mot moderna rörelsestyrda plafonder.
Jag var noll intresserad av att riva ner frigoliten för att dra om kablar och sånt för att sen behöva limma upp den igen.
Så min lösning blev att försiktigt ta dän de gamla armaturerna, och ersätta med en takdosa i samma höjd som frigoliten, så jag skar av alla stutsar som inte skulle användas, och skar bort så lite av frigoliten som möjligt, så dosan strippad på stutsar precis skulle få plats. Då fick jag ett kopplingsutrymme för att få ihop befiintliga kablar samt en liten förlängning som nådde in i nya armaturen.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
10% royalty, tack.

• Haha
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
Purre
M -MH- skrev:
Finns det inga pluggar man kan trycka dit i lämpligt material och dimension S-märkt med E-nummer och allt?
Aldrig sett något sådant men inte heller letat efter det direkt.
Däremot skulle jag kunna tänka mig att Elektroskutt skulle kunna tänkas ha något för det.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.