2 731 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Skåpsbelysning för fast installation
Hejsan
Jag undrar om någon har hittat någon kedja eller onlinebutik som säljer armaturer som den som visas på bilden nedan (helst i rostfritt), fast för fast installation med t.ex. vanlig EKK i stället för stickpropp?

Jag undrar om någon har hittat någon kedja eller onlinebutik som säljer armaturer som den som visas på bilden nedan (helst i rostfritt), fast för fast installation med t.ex. vanlig EKK i stället för stickpropp?

Enligt hempularen som svarade tidigare på en liknande fråga jag ställde:
Byta kabeln måste väl räknas som ett ingrepp också antar jag? Men sen kanske frågan är hur "noga" det är om man byter sladd till en som är godkänd för fast installation, men som saknar jordledare. Det hade ju klart varit smidigare att få tag på armatur då...hempularen skrev:
Det skulle vara det då, att den springande punkten är att armaturen inte är godkänd för fast installation...
När det gäller vissa sorts maskiner får man inte klippa bort stickproppen och ansluta fast, t.ex tvättmaskiner (Om man inte monterar säkerhetsfrånskiljare innan då)
När det gäller vissa sorts maskiner får man inte klippa bort stickproppen och ansluta fast, t.ex tvättmaskiner (Om man inte monterar säkerhetsfrånskiljare innan då)
Precis. Tidigare fick man inte ha uttag i badrum och därför ser det ut som det gör. Nu tillåter faktiskt en del tvättmaskinstillverkare att man klipper kabeln så innan man gör det eller installerar ett uttag så kan man kolla med tillverkaren.
Klicka här för att svara