Har köpt en ny lägenhet och när vi flyttade in upptäcker vi att köksskåpen luktar rätt illa - lite åt surströmmingshållet. Jag tror att det är att spånskivorna reagerar med fukt som gör stanken för det var värst när vi precis kom dit och städfirman hade gjort sitt. Nu har det gått ca en vecka och det har blivit bättre men inte bra. Förra ägaren säger att det blir så ibland, tex när man ställer in fuktig disk från diskmaskinen...

Någon som varit med om liknande och löst det? Funkar det att måla över?
 
Claes Sörmland
Testa med spärrfärg.
 
J
NEWIKEA.jpg

Är det formaldehyd mon tro, sägs ju lukta värre om det blir fuktigt - vissa får starka reaktioner.

Jag försöker numera undvika IKEA när det finns andra alternativ, tex begagnade möbler i riktigt trä...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.