Det här avloppet sitter i källaren.
Det stinker, och det luktar däruppe i vardagsrummet också.
Jag förstår konstruktionen inte, det finns ingen sifon.
"Vattenskålen" bredvid hålet är stängd.
Avloppet för tvättmaskinen och värmepumpen är placerade ovanför den, så att sluta av det går inte.
Finns det en lämplig lösning för detta?
Avloppet för tvättmaskinen och värmepumpen är placerade ovanför den, så att sluta av det går inte.
Pluggen för renshålet saknas, därur kommer lukten.
Den är inte så svår att förstå - skålen har en väg under kanten av avskiljande väggen till vänster med (rens)hålet och sedan vidare ut med avloppet som antingen går djupare ned eller vidare till vänster under golvet i bilden.Zebehn skrev:
Det stora felet som redan är nämnt att pluggen för renshålet är borttagen eller lossnat (för att gängorna helt ha rostat upp) och det drar fritt mellan rummet och avloppsrörsystemet.
En gummiplugg är som redan nämnt förmodligen enklast då det inte ser ut att vara några gängor kvar i hålets kant och sedan får du lägga in en framtida punkt inom några år att denna golvbrunn behöva bytas då den ser ut att vara rätt ordentligt upprostad och kommer att börja läcka med tiden i betongen eller det som är under betongen.
Plugga rensöppningen med valfri sak, som redan nämnts passar vinkork bra.Zebehn skrev:
Det här avloppet sitter i källaren.
Men en plastpåse som rullats till en boll blir lika fint.
Målet är att få bort lukten.
Här har du en principskiss på brunnen:
Den gröna är den du saknar & vattennivån i blått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska vara helt tätt så vinkork är nog bäst, är den svår att få i kan man smörja med vaselin, niveae eller vad man nu har.Krilleman skrev:
Tack för den här illustrationen, den förklarar det hela väl nu.Krilleman skrev:
Jag letade i vattnet med en skruvmejsel efter en passage, men kunde inte hitta någon.