Hejsan! Nya upptåg.
Jo jag har ett delikat problem:
Ett böjt ,rundat handfat på toaletten med en med en anslutande kommod inunder.Av klassisk modell som ansluts till varandra via en gummilist
Problemet är att skvättvatten rinner ned från handfatets rundande hörn och möter en silikonlist i övergången mellan handfat och kommod.
Vattnet fortsätter rinna över kommodens dörrfronter och ned till kommmodens dörrkanter.
Vad jag vill ha gjort är att få skvättvattnet från handfatet att gå den direkta vägen mot golvet utan att runda de vattenkänsliga delarna av mdf på kommoden.
Har haft problem med mögel i gummilisten samt behova byta ut hela kommoden då mdf svällt pga vattenskada.

• Handfat med tejp, badrumsartiklar, skåp, vit keramik, grå tejp, rengöringsmedel, grön vägg, enkelt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ser ut som ett hopplöst uppdrag. Fundera på om du verkligen behöver en svällande spånskivekommod under din hantfat. kan du förvara saker du har i kommoden på ett annat ställe?
Då kan du fundera på om det blir ok att ha en snygg kromad avlopp/ vattenlås under hantfatet. Då kan du montera en sådan synlig vattenlås och slippa den vattenkänsliga kommoden.

Tack för allt engagemang från forumet,
Har gjort som så
Efter den andra kommoden så vattensäkrades nakna spånplatteytor med silikon på tub
Tidigare svällande ytor har trippel-säkrats mot vatteninträngning på följande sätt(kan verka överdrivet):
*kanter har klarlackerats
* samma ytor där vattendroppar kan hänga och penetrera och förstöra mdf har försetts med alu-tejp och av estetiska skäl också med vit vävtejp.
* Övergång handfat kommod med silikonlist från början har säkrats från mögel genom silikon
.I mitt tycke får nu alltså det smutsiga vattnet rinna nedför den kurviga porslinsytan-träffa den nu säkrade mdf-ytan-för att slutligen träffa golvet

• Vit handfat som är trasig på kanten, ovanför vit badrumsskåp med silverhandtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.