Från vänster till höger har vi, Bygga_Bo, P-G, phl, CCPusher, Daniel_N och Mats_Bengtsson med viss reservation för versaler och gemener samt något minus och dekat minus här och där..

Tack för en trevlig kväll, kul att träffa folk som förstår att bra verktyg är bra mycket mer än halva jobbet... ;-)

P
Nämen, vad nu...sådär ska ni ju inte se ut...med skägg å grejjer..

God öl och gott snack och definitivt första gången jag gått hem från puben med en dammsugarpåse i näven!

Fan, det blev ju riktigt trevligt! Dessutom slank det ner en och annan bitter, double dog och gonzo ;)

Funderade lite på visa-upp-dag-konceptet som mattiasp lanserade i norrlänningstråden. Hade inte det varit något kul? Typ ta med någon pryl, visa upp något fiffigt eller bara snacka skit på en lämplig plats (inte pub). Det går säkert att husera något sådant jippo här i krokarna om intresset finns. Jag har hus och kan säkert svänga ihop lite mat eller något.

phl skrev:
Fan, det blev ju riktigt trevligt! Dessutom slank det ner en och annan bitter, double dog och gonzo ;)

Funderade lite på visa-upp-dag-konceptet som mattiasp lanserade i norrlänningstråden. Hade inte det varit något kul? Typ ta med någon pryl, visa upp något fiffigt eller bara snacka skit på en lämplig plats (inte pub). Det går säkert att husera något sådant jippo här i krokarna om intresset finns. Jag har hus och kan säkert svänga ihop lite mat eller något.
Hej! Kul att det blev lyckat!
När det gäller visa-och-berätta-dagen så tycker jag att det är en förträfflig idé. Men det är Pär h på Ekerö, dvs i Stockholm som har lanserat den. Vi får se vem som får tummen ur och organiserar den. Själv har jag för lite plats.

Mikael_L
Jag hade planer redan i somras att göra en sådan, på vårat ställe.
En där man visar upp och kollar in andras saker, avslutar med att grilla.

Men det rann ut i sanden till stora delar pga att infrastrukturen inte var tillräckligt väl uppbyggd då, så jag siktar på nästa sommar.

Tack för en mycket trevlig kväll allihop!

En "visa-upp-dag" tycker jag låter som en otroligt trevlig ide!

Instämmer med föregående talare, tack för en trevlig afton! Är dock fortfarande traumatiserad över insikten att Daniel_N inte är Karelin:confused:

ACME, devisen "ju mer desto bättre" gäller även när det kommer till skägg:)

Daniel_N skrev:
Tack för en mycket trevlig kväll allihop!

En "visa-upp-dag" tycker jag låter som en otroligt trevlig ide!
Absolut! En mycket trevlig kväll. Och dessutom möjligheten att få se en visa upp av den verkstad du beskrev att du så praktiskt fått till inom kort gångavstad från hemmet, till och med nära sängen. :)

-- Mats ---

ACME skrev:
Måste börja förbereda sig för att kunna stå emot den stränga skånska vintern:)

Mats Bengtsson skrev:
Absolut! En mycket trevlig kväll. Och dessutom möjligheten att få se en visa upp av den verkstad du beskrev att du så praktiskt fått till inom kort gångavstad från hemmet, till och med nära sängen. :)

-- Mats ---
Jag är övertygad om att ni alla kommer att inse fördelarna med att ha nära till allt:)

P
Daniel_N skrev:
Måste börja förbereda sig för att kunna stå emot den stränga skånska vintern:)
Mmm..jo, det är ju verkligen smällkallt där nere. Strax norr om ekvatorn.:rolleyes:

Äh, jag e bara avis!

/Babyface

Jag stämmer in kören - öl, mat och verktygssnack med likasinnade är ett vinnande koncept. Det var ett himla trevlig gäng "byggahusare" som anslöt igår, vilket förstås bidrog till att kvällen blev lyckad! Vi får se till att göra om det i en eller annan form.

ClasseClas
ACME skrev:
Tagga ner nu, verktygsnördar får väl vara lite coola!;) Kolla in nördarna Billy Gates å hans polare från 70-talet. Skägg där oxå och success hela livet ut:D

• bill-gates-microsoft-photo.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.