3 617 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
SkamoPlus skivor till källare(invändigt)
Såg reklam för något som heter SkamoPlus i ett nummer av Gör-det-själv tidningen, det skall enligt tillverkaren vara en isolerande skiva man renoverar innerväggar med och som har högt PH-värde som motverkar mögelbildning. Detta låter ju bra då jag står inför en renovering av vår källare där putsen släppt på sina ställen och det krävs en uppfräschning i största allmänhet.
Men det är väldigt svårt att hitta något om denna produkt på nätet vilket gör att man funderar på dess kvalité/funktion.
Är det någon som hört något om den här sortens skivor tidigare?
Länk till produktblad på engelska
http://www.skamol.com/ref.aspx?id=974
Verkar ju som iaf tillverkaren www.skamol.com är ett gammalt välkänt företag, för er som är mer hemma i byggbranschen kanske det är välkänt men för mig som lekman var det nytt...
Som sagt, någon som vet mer om dessa skivor eller liknande produkter??
Men det är väldigt svårt att hitta något om denna produkt på nätet vilket gör att man funderar på dess kvalité/funktion.
Är det någon som hört något om den här sortens skivor tidigare?
Länk till produktblad på engelska
http://www.skamol.com/ref.aspx?id=974
Verkar ju som iaf tillverkaren www.skamol.com är ett gammalt välkänt företag, för er som är mer hemma i byggbranschen kanske det är välkänt men för mig som lekman var det nytt...
Som sagt, någon som vet mer om dessa skivor eller liknande produkter??
kan tillägga att det först är tänkt att dräneras och isoleras utifrån med någon form av skiva likt isodrän/pordrän
Det som gjorde att jag blev nyfiken på denna skiva var ju att det blir ytterliggare lite isolerande effekt som kanske kan hålla nere uppvärmningskostnad
Det som gjorde att jag blev nyfiken på denna skiva var ju att det blir ytterliggare lite isolerande effekt som kanske kan hålla nere uppvärmningskostnad
Kan rekommendera skivorna, har användt dem i pump rummet i stallet. Det är nästan precis som kakla fast i stora skivor.
I pump rummet är det rätt fuktigt då jag har jag vattenpump/hydrofor/järnfilter. Satte 50 mm skivor för att få det fräschare men framförallt att det även isolerar så jag slipper att vattnet fryser på vintern (har bara en frostvakt nu) och för mögeleffekten. Det blir rätt fuktigt i den miljön så om du skall sätta i källare borde det funka fint. Blev som en ny vägg efter att jag satt upp Skamoplus skivorna.
I pump rummet är det rätt fuktigt då jag har jag vattenpump/hydrofor/järnfilter. Satte 50 mm skivor för att få det fräschare men framförallt att det även isolerar så jag slipper att vattnet fryser på vintern (har bara en frostvakt nu) och för mögeleffekten. Det blir rätt fuktigt i den miljön så om du skall sätta i källare borde det funka fint. Blev som en ny vägg efter att jag satt upp Skamoplus skivorna.
Klicka här för att svara