Hej bytte ut taket förra sommaren och en del problem komm ju på köpet, försäljaren säger att det kommer att vara folk från trakten som gör jobbet men sen kommer ju förstås Ester
Nå det är nu ungefär uppklarat det där.. men en sak har kommit nu i vinter i en gir ena taket byttes men andra så är gammalt ovh då flyttade di ut giren över gammal hängrännan så att vattnet inte längre komm i rännan detta avhälptes med ett uppvik som nu gått sönder av snö.
Vad skall taket tåla eller borde jag varit upp och fixat bort de 15 till 20 cm som varit innan det kommit ner?
Nå det är nu ungefär uppklarat det där.. men en sak har kommit nu i vinter i en gir ena taket byttes men andra så är gammalt ovh då flyttade di ut giren över gammal hängrännan så att vattnet inte längre komm i rännan detta avhälptes med ett uppvik som nu gått sönder av snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad skall taket tåla eller borde jag varit upp och fixat bort de 15 till 20 cm som varit innan det kommit ner?
Plåten som sitter skruvad mot änden på ränndalen ser ut att göra mer skada än nytta. Det kan ju aldrig täta. Den ser ut att styra vattnet så att det rinner in mot trä. Att den dessutom inte tålt snölast gör inte saken bättre. Taket skall tåla snö. Mycket mer än 20 cm också.
Gir plåten har varit vikt uppåt så vattnet har inte gått ner på fel ställe men denna lösning komm då till då de försökte avhjälpa att de inte köpt rätt sorts bräde att täcka med utan satt ett vanligt 5 tum som bygger utåt så det kommer ut över rännan
En bild av hur det såg ut från början
Logga in
Skapa konto
En bild av hur det såg ut från början
Suck man borde ju göra allt själv.... så man slipper företag som sänder ut byggare men kompetens som en lågstadieelev om en det... bilderna får tala för sig själv
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· västragötaland
· 1 557 inlägg
Så blir det ofta när snickare ska försöka på sej en plåtslagares jobb.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
Usch fyfan, vi bytte tak för ett tag sedan, då frågade jag vilka som skulle byta och sen klargjorde jag att jag inte kommer tillåta några andra än dom jobba på mitt tak utan att först meddela mig, annars köper jag taket någon annan stans. Det gick bra o vi fick byggarna vi ville.
Här var det lovat folk från orten också men satte det tyvärr inte på pappret så då komm ju ester 
Och då jag fråga var de var så sa dom bara att kvaliteten inte höll... tror nog kanske det var att det tog för länge.
Denna fix fik jag veta att di kommer om en timme via mail och jag var ju fast på jobbet så jag vet inte vem som var här men bilder är sända till huvudkontoret
Och då jag fråga var de var så sa dom bara att kvaliteten inte höll... tror nog kanske det var att det tog för länge.
Denna fix fik jag veta att di kommer om en timme via mail och jag var ju fast på jobbet så jag vet inte vem som var här men bilder är sända till huvudkontoret
Oavsett vem som gjort jobbet så har du väl köpt tjänsten av en firma?
Då ska det väl vara fackmannamässigt utfört?
Det du har fått är inte fackmannamässigt utfört. Borde följaktligen gå att reklamera, och firman får göra om och göra rätt. Eller?
Då ska det väl vara fackmannamässigt utfört?
Det du har fått är inte fackmannamässigt utfört. Borde följaktligen gå att reklamera, och firman får göra om och göra rätt. Eller?
Klicka här för att svara