Fyra uthyrningar bör du nog ha i ett bolag, fråga Skattemyndigheten de brukar vara serviceinriktade och kunniga i vad som är rätt och lagligt.B Bonafluff skrev:
Hörde en som sa att han hyrde ut med villkoret att det skall vara städat, och att gästen har med egna sängkläder.B Bonafluff skrev:
Det gick att köpa till sängkläder, men han satte ett högt pris just för att han ville slippa.
Och städning, han går och städar efter varje gäst ändå, men det lämnas mycket finare.
Om städning ingår så lämnar gästerna det som ett bombnedslag och det tar evigheter att städa...
Han tyckte i alla fall att det funkade bra så.
Hade jag bott på Marstrand eller Göteborg centrum hade jag kunnat ställa högre krav... Visst det vore de bästa dom gjorde detta själv men får ta det jag får 😌 har försökt experimentera med det men då sjönk antalet bokningar. Jag resonerar att det är rätt lite arbete för mig som bor nära gå över städa byta sängkläder. Det är en timmes jobb och får 500 kr för det. På mitt vanliga jobb får jag slita 8 timmar + resa dit för drygt en tusenlapp per dag ( räknar månadslön/30)Zixten skrev:
Hörde en som sa att han hyrde ut med villkoret att det skall vara städat, och att gästen har med egna sängkläder.
Det gick att köpa till sängkläder, men han satte ett högt pris just för att han ville slippa.
Och städning, han går och städar efter varje gäst ändå, men det lämnas mycket finare.
Om städning ingår så lämnar gästerna det som ett bombnedslag och det tar evigheter att städa...
Han tyckte i alla fall att det funkade bra så.
Klicka här för att svara