Jag har klinkers i hela båttenvåningen på betongplatta sedan 26 år. Det har uppstått ett par skador. Se bilfogade bilder. I skadan på bild 1 hällde jag nagellack några år sedan, men det blev inte bra. Bild 1 är från köket 2 från tvättstugan, så det finns inte tätskikt bakom. Jag har försökt hitta ett medel i bygghandeln som jag kan använda, men hittar inte. Inte heller någon tips på Forumet. 15 år sedan fick jag en skada lagad på Carreramarmor. Han gjorde det så skickligt att man kunde inte hitta skadan efteråt. Någonting liknande skulle jag vilja åstadskomma... Skada på beige klinker med gammalt nagellack och en spricka i plattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadat klinkergolv med en spricka och trasig platta, närbild med belysning från sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nja, det finns ju inget mirakelmedel som lagar klinker utan att det syns.
Skulle nog bara spackla igen skadorna med lämpligt spackel, och sen kanske dutta med passande färg över skadan.

Det är nog bäst det. Annars får jag byta hela plattan, men känns lite onödigt. Jag lägger nog billigare spackel i botten av hålet. Såg sedan på Ebay att det finns massor av material för ytan. Sökte på "marble repair".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.