I samband med badrumsrenovering har firman (medlem i BKR) orsakat en spricka och ett litet hål i utsidan av badrumsvägg. Kan jag förvänta mig att de åtgärdar detta kostnadsfritt? Eller åtgärdar men tar betalt för det? Drar av på priset? Eller är detta smällar man får ta? Se bilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, hålet är osakart av när rörläggaren drog rör, och sprickan uppkom när man rev innerväggar. Huset är från 1937 och väggarna är lite tunna med dagens mått mätt. Men vad kan jag förvänta mig. Asså, egentligen inte svårt att spackla själv men för att allt ska bli samma färg måste hela trapphuset målas om (badrum på vån 2).
Klicka här för att svara