I samband med badrumsrenovering har firman (medlem i BKR) orsakat en spricka och ett litet hål i utsidan av badrumsvägg. Kan jag förvänta mig att de åtgärdar detta kostnadsfritt? Eller åtgärdar men tar betalt för det? Drar av på priset? Eller är detta smällar man får ta? Se bilder.
Spricka i vit vägg med ett måttband för storleksjämförelse under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mätkassett uppvisad mot vit vägg med en spricka och litet hål vid 5 cm-märket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varför har det gått sönder? Om det är av oaktsamhet så ska de såklart laga det. Är det ett konstruktionsfel så är det väl mer tveksamt. Hålet ser ut som att de har råkat köra in något vasst i väggen?

• Gilla
Walter Walter och 1 till
  • Laddar…
De ska nog fixa det, i alla fall hålet. Sprickan kan bero på svaghet i vägg/det har rört på sig vid vibrationer.

Ja, hålet är osakart av när rörläggaren drog rör, och sprickan uppkom när man rev innerväggar. Huset är från 1937 och väggarna är lite tunna med dagens mått mätt. Men vad kan jag förvänta mig. Asså, egentligen inte svårt att spackla själv men för att allt ska bli samma färg måste hela trapphuset målas om (badrum på vån 2).

BirgitS
Det bör ju gå på deras ansvarsförsäkring. Prata med firman om när de kommer att fixa det och säg att det förstås måste se snyggt ut utan kanter och olika färg.

• Gilla
Kim Kula
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.