656 läst ·
3 svar
656 läst
3 svar
Skadligt för vp att stängas av?
Det blir väl färre start/stopp om den är avstängd?
Men det bästa är väl att bara vrida ner värmen när det är som dyrast? Vill man inte göra det manuellt varje gång så finns det prylar som sköter det automatiskt, t ex Nibe uplink eller Ngenic.
Men det bästa är väl att bara vrida ner värmen när det är som dyrast? Vill man inte göra det manuellt varje gång så finns det prylar som sköter det automatiskt, t ex Nibe uplink eller Ngenic.
Ok, start o stopp kanske var en felformulering , tänkte mer på om själva omstarten var skadlig jämfört med att vara igång hela tiden. År pensionär så är ju hemma o kan sköta det manuellt. Stänger man av vp så stängs ju ventilationen av också, vilket innebär att temp ihuset sjunker ju marginelt.
Klicka här för att svara