Är mitt i ett omfattande källarprojekt där golvnivå ska sänkas, pannrum flyttas etc. Nuvarande bvp står i ett rum där köldbäraren kommer i taket genom ett fönster. Efter ombyggnad ska slangen kapas och skarvas utomhus och sedan ledas in under golv ca 15 meter till ny plats för bvp i källaren. Det är ganska långt kvar tills dess det är dags att kalla in en röris men jag behöver få ner slang för brine av under golv ganska snart. Den jag grävt fram ute har blått hölje på isoleringen och frågan är vilken som är vanligast att använda och vilken dimension?
Hittat denna, kan det vara nåt?
https://www.avloppscenter.se/produkt/isolerade-pem-ror-25mm-25meter/
Hittat denna, kan det vara nåt?
https://www.avloppscenter.se/produkt/isolerade-pem-ror-25mm-25meter/
Det lämpligaste är att använda samma dimension som du redan har.
Vad som är vanligast har ingen betydelse alls. För jag antar att du hellre vill ha det som passar din egen situation. Vanliga installationer är förvånande ovanliga, brukar det påstås...
Jag skulle säga att det smartaste är att kontakta "röris" direkt och stämma av den nya lösningen i sin helhet. Då får du alla de svar som behövs.
Vad som är vanligast har ingen betydelse alls. För jag antar att du hellre vill ha det som passar din egen situation. Vanliga installationer är förvånande ovanliga, brukar det påstås...
Jag skulle säga att det smartaste är att kontakta "röris" direkt och stämma av den nya lösningen i sin helhet. Då får du alla de svar som behövs.
Japp, röris kommer kontaktas och det mesta är avstämt sedan tidigare. Tänkte mest om det fanns någon som hade stenkoll på detta och kunde säga att denna bör man använda.O skrev:
Det lämpligaste är att använda samma dimension som du redan har.
Klicka här för att svara