Hej! Hittade de här gynnarna i springan på ytterdörren på huset vi renoverar. Är det ngt skadligt eller ofarligt? Larverna är gula eller rosa och kanske 1cm långa, knappt.

Gula och rosa larver i spindelväv vid en träytterdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Humlemott? Ser ut som. Ingen större fara. Du får säkrare svar av folk som kan mer i facebookgruppen "vilken insekt".
 
  • Gilla
Hallerudsbo
  • Laddar…
En apelsin En apelsin skrev:
Humlemott? Ser ut som. Ingen större fara. Du får säkrare svar av folk som kan mer i facebookgruppen "vilken insekt".
Ah, ja hoppas på det! Och tack för tips på facebookgrupp, den ska jag kolla med också. Allt gott!
 
BirgitS BirgitS skrev:
Finns ju jourhavande biolog att fråga också: [länk]
Perfekt, tack för tipset, mailat dem :-).
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.