1 153 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
skadestånd för omfattande vattenskada?
Hej!
Vi byggde ett hus med sidensjöhus och tog inredd nedervåning och inredningsbar övervåning. I förrgår upptäckte vi vatten som rann ut på våra kilnkrade badrumsgolv och när vi började kolla närmare så upptäckte vi en läckande slang bakom badrumsskåpet och materialet som omgan slangarna var hårt angripna av mögel och fukt, det hade även lossnat klinker plattor. Det är två slangar som är tänkt till övervåningens kommande badrum och dessa står pluggade tills det är dags att koppla in ävervåningen. En av dessa stod och läckte från en av kopplingarna. Vi tog hit vårat försäkringsbolags besiktningsman och det visade sig att skadan var omfattande och att även trossbotten var hårt angripet av mögel. Vi har endast bott i huset i 11 månader. Sidensjöhus tog på sig skadan och för reparationer. Det vi undrar är hur detta ska gå till? Vi har 4 barn och en liten på 9 månader och vi har bara ett badrum, det kommer att bli omöjligt för oss att bo här under reparationstiden. Hur går man till väga? Kan man begära nån form av skadestånd? Hoppas att det finns nån klok männsika här som kan svara en desperat mamma! tack på förhand!
Vi byggde ett hus med sidensjöhus och tog inredd nedervåning och inredningsbar övervåning. I förrgår upptäckte vi vatten som rann ut på våra kilnkrade badrumsgolv och när vi började kolla närmare så upptäckte vi en läckande slang bakom badrumsskåpet och materialet som omgan slangarna var hårt angripna av mögel och fukt, det hade även lossnat klinker plattor. Det är två slangar som är tänkt till övervåningens kommande badrum och dessa står pluggade tills det är dags att koppla in ävervåningen. En av dessa stod och läckte från en av kopplingarna. Vi tog hit vårat försäkringsbolags besiktningsman och det visade sig att skadan var omfattande och att även trossbotten var hårt angripet av mögel. Vi har endast bott i huset i 11 månader. Sidensjöhus tog på sig skadan och för reparationer. Det vi undrar är hur detta ska gå till? Vi har 4 barn och en liten på 9 månader och vi har bara ett badrum, det kommer att bli omöjligt för oss att bo här under reparationstiden. Hur går man till väga? Kan man begära nån form av skadestånd? Hoppas att det finns nån klok männsika här som kan svara en desperat mamma! tack på förhand!
Klicka här för att svara