A
Violina Violina skrev:
Aha.. Du är en sån.. Som inte har några vettiga argument för nåt utan drar till med personangrepp..

Att jag och @Maskintok skulle vara släkt håller jag som ytterst osannolik..
 :crysmile::crysmile:det vore helt ologiskt...
Men nu finns det en person med den titeln..
Det fick vi se ikväll... :rofl:

Violina Violina skrev:
Aha.. Du är en sån.. Som inte har några vettiga argument för nåt utan drar till med personangrepp..

Att jag och @Maskintok skulle vara släkt håller jag som ytterst osannolik..
Ni kan ju det här med björkar iaf. Så mycket har jag förstått av den här tråden.. :)

E Erik Salhammar skrev:
Ni kan ju det här med björkar iaf. Så mycket har jag förstått av den här tråden.. :)
Nä.. Jag skulle kalla mig för lekman, men med viss "livskunskap"..

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Nä.. Jag skulle kalla mig för lekman, men med viss "livskunskap"..
..och vajrar, skadereglering, grävlingar, skogsbruk, trolldeg, finmekanik, vändradier, fågelholkar, skogsmark, och mindre smådjur.. im out

A
E Erik Salhammar skrev:
Tror du har ett tjog titlar till efter din trådrant.. ditt beteende och din attityd är kraftigt osvensk.
E Erik Salhammar skrev:
Tror du har ett tjog titlar till efter din trådrant.. ditt beteende och din attityd är kraftigt osvensk.
ditt beteende och din attityd är kraftigt osvensk.
Lät ju nästan främlingsfientlighet..
Om han inte menar jante..
Annars så tar jag det som fientligt...

Absolut skall de bekosta nedtagningen av trädet.
Men jag iallafall hade inte begärt någon ersättning för själva björken om den stod i närheten av mitt hus.
för den hade jag velat ha bort med alla medel, för de kan sabba huset rejält.
///BG

• Gilla
1
  • Laddar…
Maskintok skrev:
ditt beteende och din attityd är kraftigt osvensk.
Lät ju nästan främlingsfientlighet..
Om han inte menar jante..
Annars så tar jag det som fientligt...
Jantelagen är både viktig och betydelsefull. Av en anledning. Och den har funnits ca 200 000 år.

Och jag tycker att skrytsamhet är osvenskt.

A
BG.s BG.s skrev:
Absolut skall de bekosta nedtagningen av trädet.
Men jag iallafall hade inte begärt någon ersättning för själva björken om den stod i närheten av mitt hus.
för den hade jag velat ha bort med alla medel, för de kan sabba huset rejält.
///BG
Jo men det är ju en fråga för TS att ta ställning till..
Han och hans familj kanske älskade björken, det vet vi ju inte..

• Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
E Erik Salhammar skrev:
..och vajrar, skadereglering, grävlingar, skogsbruk, trolldeg, finmekanik, vändradier, fågelholkar, skogsmark, och mindre smådjur.. im out
Du får tänka på att jag inte sovit mer än 4-5 timmar per natt de senaste 20-30 åren, lärde mig läsa och skriva i två-treårsåldern (och satt sen skolåldern gärna med ett uppslagsverk i knät och ställde frågor om det jag läste) och att en "god bok" för mig är facklitteratur :rofl:

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
A
vart fan kom grävlingar in i bilden? :thinking:

• Gilla
Erik Salhammar
  • Laddar…
nåja efter att ha tragglat mig igenom den här tråden så vet jag med säkerhet två saker björken ska ner och om jag skulle hamna vid samma fikabord som maskintok och violina skulle jag antagligen dö av skratt

• Gilla
  • Haha
kristofo och 7 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Du får tänka på att jag inte sovit mer än 4-5 timmar per natt de senaste 20-30 åren, lärde mig läsa och skriva i två-treårsåldern (och satt sen skolåldern gärna med ett uppslagsverk i knät och ställde frågor om det jag läste) och att en "god bok" för mig är facklitteratur :rofl:
Samma här. Men jag brukar sikta på 6 timmar. Och mitt inlägg var förövrigt ingen komplimang.

Men att du kan svetsa är väldigt imponerande. Det har jag inte lyckats lära mig ännu.

A
I ikeo skrev:
nåja efter att ha tragglat mig igenom den här tråden så vet jag med säkerhet två saker björken ska ner och om jag skulle hamna vid samma fikabord som maskintok och violina skulle jag antagligen dö av skratt
Du är välkommen (y)

Maskintok skrev:
Du är välkommen (y)
..till vajrarnas, björkarnas, grävlingarnas och motorsågarnas förlovade land..? *sitter redan på bussen men glömde kaffet..*

A
E Erik Salhammar skrev:
..till vajrarnas, björkarnas, grävlingarnas och motorsågarnas förlovade land..? *sitter redan på bussen men glömde kaffet..*
Går ingen buss hit.
Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv, och sett människor komma och gå, men tar du bussen hit så har du gått på en nit;)

Redigerat:
  • Haha
Violina
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.