P
Maskintok skrev:
Jaså.. jo jo..
Man ska övertyga folk...
Jaså minsann, det ger jag då själva fan i.
När någon frågar en fråga så svarar man väl på den frågan och korrekt.. vill ni hålla på och övertyga folk om att ni kanske har rätt, så fortsätt och lek...
En allmänt bra princip i diskussioner, och i synnerhet forumdiskussioner, är att motivera sina åsikter och svar. Om man förklarar hur man har kommit fram till sitt svar så accepterar andra det lättare. Om man inte motiverar svaret så blir man oftare ifrågasatt.

Måste jag motivera det här? ;)
 
  • Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
En allmänt bra princip i diskussioner, och i synnerhet forumdiskussioner, är att motivera sina åsikter och svar. Om man förklarar hur man har kommit fram till sitt svar så accepterar andra det lättare. Om man inte motiverar svaret så blir man oftare ifrågasatt.

Måste jag motivera det här? ;)
Det är väl upp till dig vad du känner att du måste, mig kvittar det :cool:;)
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
P pmd skrev:
En allmänt bra princip i diskussioner, och i synnerhet forumdiskussioner, är att motivera sina åsikter och svar. Om man förklarar hur man har kommit fram till sitt svar så accepterar andra det lättare. Om man inte motiverar svaret så blir man oftare ifrågasatt.

Måste jag motivera det här? ;)
det är väl det maskintok gjort ett flertal gånger?
eller ska man skriva i varje svar att man är utbildad & jobbar med skog / träd i varje svar så det finns mer å gnälla på?
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
det är väl det maskintok gjort ett flertal gånger?
eller ska man skriva i varje svar att man är utbildad & jobbar med skog / träd i varje svar så det finns mer å gnälla på?
njo må man googla vad en skogsarbetare håller på med så blir det som med stenmark..
"hä löns int förklar för den som int begrip"..
 
  • Gilla
Bror9 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Maskintok skrev:
Du förstod att det var räddningstjänstens egen bil som var i diket va? ;)
Skulle det göra någon skillnad, vems bilen var?

Staffans
 
Den här tråden kan beskrivas som parkour
 
Hemmakatten
Tycker nog att både Violina och Maskintok har varit onyanserade och dogmatiska. Håller dock med Maskintok om att i flera hans exempel så har han haft rätt att träden i fråga borde tas ner. (Allt utifrån min begränsade kunskap.)
 
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Tycker nog att både Violina och Maskintok har varit onyanserade och dogmatiska. Håller dock med Maskintok om att i flera hans exempel så har han haft rätt att träden i fråga borde tas ner. (Allt utifrån min begränsade kunskap.)
Här håller jag till viss del med dig, och jag blir inte det minsta förvånad, jag har asperger :cool:
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
vcx och 3 till
  • Laddar…
P
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Tycker nog att både Violina och Maskintok har varit onyanserade och dogmatiska. Håller dock med Maskintok om att i flera hans exempel så har han haft rätt att träden i fråga borde tas ner. (Allt utifrån min begränsade kunskap.)
vi har haft en eller flera bataljer, men oavsett så tror jag nog vi är eniga om att det där trädet är för gammalt och för skadat för att lämna, det ska fällas.
Sedan av vem får TS bestämma.
 
  • Gilla
Larjac
  • Laddar…
Staffans2000
Maskintok skrev:
vi har haft en eller flera bataljer, men oavsett så tror jag nog vi är eniga om att det där trädet är för gammalt och för skadat för att lämna, det ska fällas.
Sedan av vem får TS bestämma.
Men, mirakel inträffar. Att vänta och se, skadar ingen.
Jag har en Kanariefågel som troligtvis blev skadad av en mindre gnagare. Bröstkorgen var helt öppen, med blottade muskler samt lite annat smått och gott. Det konstiga var att pippin inte verkade bry sig nämnvärt. Så istället för att göra processen kort och skicka den tappre krigaren till de sälla jaktmarkerna, lät jag honom vara, i en nyrengjord bur ett par dagar. Trillade han av pinn? Nähä. Han blev bättre och bättre. Numera är han en stolt fader, levandes ett så bra liv någon kan önska sig (i en vouljär).

Så ta inte ut förlusten i förtid.

Staffan
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Men, mirakel inträffar. Att vänta och se, skadar ingen.
Jag har en Kanariefågel som troligtvis blev skadad av en mindre gnagare. Bröstkorgen var helt öppen, med blottade muskler samt lite annat smått och gott. Det konstiga var att pippin inte verkade bry sig nämnvärt. Så istället för att göra processen kort och skicka den tappre krigaren till de sälla jaktmarkerna, lät jag honom vara, i en nyrengjord bur ett par dagar. Trillade han av pinn? Nähä. Han blev bättre och bättre. Numera är han en stolt fader, levandes ett så bra liv någon kan önska sig (i en vouljär).

Så ta inte ut förlusten i förtid.

Staffan
Nä då men jag anser dock fortfarande precis det jag skrivit i tråden.
Ska man lämna ett skadat träd är man inte medveten om vad det kan innebära.

Hur den där fågeln kom in i bilden vete tusan...
 
Staffans2000
Maskintok skrev:
Nä då men jag anser dock fortfarande precis det jag skrivit i tråden.
Ska man lämna ett skadat träd är man inte medveten om vad det kan innebära.

Hur den där fågeln kom in i bilden vete tusan...
Det var liknelse
på att saker och ting, inte alltid blir som man tänkt sig. Oftast, blir det sämre. Men den här gången, blev det bättre.
Samma kan ske med björken. Vänta och se. Istället för, fälla och veta. Nu Då?

Staffans
 
  • Gilla
Krille-72
  • Laddar…
Maskintok skrev:
skadan var långt värre än ni hoppades på.
som kunskapen om vart och hur man tar näver...

Jag bor och verkar i detta.. det är ingen jävla lekstuga för mig.
Det är allvar, tror ni verkligen inte jag sett dessa skador förr... oj oj oj va man tar fel då.. fällt många såna här träd och jag säger jämnt, vilken jävla idiot har lyckats nu då....

kört med traktor och vinsch i skogen och vinschat fram och ner massor av träd och virke... Bara en komplett amatör skulle lyckas med detta...
Fan vad du verkar duktig. Du passar nog bäst i skogen ändå..
 
  • Gilla
kristofo
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Nä då men jag anser dock fortfarande precis det jag skrivit i tråden.
Ska man lämna ett skadat träd är man inte medveten om vad det kan innebära.

Hur den där fågeln kom in i bilden vete tusan...
Staffan drog nån parallell med uttrycket "bättre en fågel i handen än tio i skogen?" :rofl:
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.