Upptäckte just det här. Vad kan man göra?
ca 2x2 cm och tyvärr mer än bara en repa.
Hade tänkt ta bort lite andra ytliga repor med rotex och våtslip men det här lär behöva fyllas(?).
Hur går man vidare?
ca 2x2 cm och tyvärr mer än bara en repa.
Hade tänkt ta bort lite andra ytliga repor med rotex och våtslip men det här lär behöva fyllas(?).
Hur går man vidare?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Nej. Slipa så att då får marmormjöl. Ta av det ljusaste. Detta använder du som fyllnad i hålet och mättar med cyanakrylat. Gör först en test vid sidan av för att bedöma resultatet.H High_Fidelity skrev:
Här är en principmetod. Stenmjöl läggs i gropen, lim droppas på och blandas tills det blir som spackel. Jämna till och låt härda eller spraya med aktivator. Bearbeta ytan och repetera tills det blir bra. Polera hela ytan.
Redigerat:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Skadan ser glasaktig ut. Är du säker på att det är marmor och inte komposit? Då blir det en helt annan lagningsmetod.
Du har rätt i att det inte bara är marmor. Reagerade på ytan först men tänkte inte mer på det. Nu när jag kollar länken på bordet (Knoll, Tulip) så står det "Rund skiva av lackerad marmor". Svårt att se på bild kanske men mitt i skadan är det vitare, från marmorn som syns igenom. Ytan/lackeringen har en annan mer gulnad nyans. Så frågan blir istället vad det är för lackering och hur man lagar den.Johan Gunverth skrev:
Klicka här för att svara


