Hej! Jag hade täckpapp på mitt golv när jag skulle utföra ett jobb, för att det skulle sitta still så fäste jag den mot golvet med maskeringstejp. Den vart på plats i lite mer än 2 v dock eftersom jobbet tog tid. När jag tog bort täckpappret och skulle få bort remsan så blev det ett fult märke. Vet att golvet för övrigt är slitet, men finns det något man kan göra, en typ av olja eller liknande, som man kan få det fula strecket mindre synligt? TAck snälla för svar och tips!

• Trägolv med märke efter maskeringstejp och fläckar, slitsmärken runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E Emil Wahlin skrev:
Hej! Jag hade täckpapp på mitt golv när jag skulle utföra ett jobb, för att det skulle sitta still så fäste jag den mot golvet med maskeringstejp. Den vart på plats i lite mer än 2 v dock eftersom jobbet tog tid. När jag tog bort täckpappret och skulle få bort remsan så blev det ett fult märke. Vet att golvet för övrigt är slitet, men finns det något man kan göra, en typ av olja eller liknande, som man kan få det fula strecket mindre synligt? TAck snälla för svar och tips!

Prova ta en scotte svamp, lite ljummet vatten och gnugga från de gamla golvet till där märken av tejpen finns. Gnugga dock försiktigt så du inte nöter bort för mycket på golvet. Tanken här är att gnugga in smutsen igen på de trä rena

Råkat göra så på en behandlad bänkskiva, resultatet blev riktigt bra

Är ytbehandlingen som följt med.

garvin garvin skrev:
Är ytbehandlingen som följt med.
precis, inte tejp kvar på golvet, utan ytbehandlingen som åkt med som du säger. Finns det något man kan göra?

T
Eftersom du har dragit bort lacken så kan du ju testa att återapplicera en lack, enda lösningen!

Max en vecka ska man ha tejp direkt på underlaget, har själv som regel att inte tejpa på underlaget just på grund av sådana hära fadäser!

T tank77 skrev:
Eftersom du har dragit bort lacken så kan du ju testa att återapplicera en lack, enda lösningen!

Max en vecka ska man ha tejp direkt på underlaget, har själv som regel att inte tejpa på underlaget just på grund av sådana hära fadäser!
yes, förstod nästan det, att man inte ska ha tejp liggandes för länge.
När du säger en lack, kan du nämna en mer specifik eller hur man går tillväga för att hitta den rätta? :)

Ta en smutsig strumpa och gnid in i träet.....
Skämt åsido, det där försvinner snart, men kunden kanske vill att det ska försvinna nu typ....
Mitt förslag är att du gör ingenting men be kunden ringa om en månad om det fortfarande syns.

Lycka till.
/W

T
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Ta en smutsig strumpa och gnid in i träet.....
Skämt åsido, det där försvinner snart, men kunden kanske vill att det ska försvinna nu typ....
Mitt förslag är att du gör ingenting men be kunden ringa om en månad om det fortfarande syns.

Lycka till.
/W
Vilken kund? Vad yrar du om?:p

Det är ju TS egna golv som är skadat.......

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.