Hej.
När jag skulle måla om delar av fasaden såg jag att denna regel var illa däran i nederkant. Spelar detta någon roll för bärigheten tror ni (utifrån bilderna)

Det är den korta nedersta vertikala regeln som är 2 st sammansatta bitar på 210mm höjd. Djupet på reglerna är ca 140mm.
Jag har tagit bort det som är riktigt dåligt och då skalat bort 30 mm på regelarnas djup ca 95mm i nederkant av regeln.
Kanske skulle gå skapligt smidigt att byta men vet inte riktigt hur jag ska få väck reglerna helt för nånstans är de ju spikade och jag har inte så mycket tid nu (mer som ska ses över och målas).

Har penslat på linolja och tänkte spackla och på med en 20mm brädlapp för att sen spackla fogar och måla allt med linoljefärg. Som tillfällig lösning och se hur det ser ut om några år. Är detta korkat?

Skadad vertikal träregel med flagnande vit färg och rötskydda i nederkanten mot en blå vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på nederkanten av en trasig träregel vid ett fönster, skador och avskalat område synliga.
Skapa konto

En fasad med synlig skadad regel vid nederkanten, framför vilken det står en stege.
Skapa konto

R
Något vattenpåslag som rinner utmed stolpen ner , kolla dom andra med ,
de stöttar taket färgen kanske håller ihop det .så det inte syns
Och se om du kan täta till med övermålbar tätningsmadel

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.