Har ett putsat hus byggd 1945. P en vägg är putsen skadad antagligen pga läckande vattenränna. Det är endast en vägg på hela huset som är ojämn och ommålad. Funderar på två olika alternativ: att laga putsen eller täcka med mineral skivor. Byggfirman som kommer att byta taket på huset vill inte ge en offert på väggrenovering. Finns det några ideer om vad är bäst/kostnadseffektivt att göra. Huset i övrigt ser ut som i den andra bilden.
Vad är ditt syfte med lagningen? Enbart kosmetika? För det ser inte ut att vara någon fara med putsen, även om inte lagningen var det allra snyggaste. Om det enbart är utseende du avser åtgärda så är det din smak som avgör.
Frågar du mig så tycker jag puts är snyggt och hållbart. Behåll kalkmålning för billigt och mycket funktionellt underhåll.
Frågar du mig så tycker jag puts är snyggt och hållbart. Behåll kalkmålning för billigt och mycket funktionellt underhåll.
Tack! Det är endast kosmetika. Det verkar vara svårt att hitta ett byggföretag som gör så här små jobb!ylven skrev:
Vad är ditt syfte med lagningen? Enbart kosmetika? För det ser inte ut att vara någon fara med putsen, även om inte lagningen var det allra snyggaste. Om det enbart är utseende du avser åtgärda så är det din smak som avgör.
Frågar du mig så tycker jag puts är snyggt och hållbart. Behåll kalkmålning för billigt och mycket funktionellt underhåll.
Klicka här för att svara

