Har idag köpt glasull på Byggmax och när jag skär bort plasten runt isoleringsskivorna ser jag att det på flera skivor finns svarta fläckar.
När jag lyfter på skivan, ser det ut som om det funnits smådjur i isoleringen, som grävt gångar. Dom svcarta fläckarna som var i storlek 10x10 cm var fuktiga på vissa ställen.
Är det någon som känner igen detta och kan förklara vad som hänt.?

(Jag kommer att lämna igen skivorna imorgon.)
 
problemet med byggmax, man måste ha koll när man handlar...

antagligen har de legat ute i regn, nåt som inte är helt ovanligt där :P
 
Jag lämnade igen dem och fick nya. Orsaken är nog inte att de legat ute, eftersom plasten runt isoleringen var felfri, utan snarare har något hänt vid tillverkningen.
Förutom fläckarna luktade de väldigt illa.
 
ClasseClas
Jag köpte också ngt junk på Byggmax.

Det där med lukten är intressant; Min åsikt är att Gullfiber luktar muspiss, Rockwool luktar inget speciellt men kliar utav h-vitte!
Jag har för mig att Gulliber har/hade en FAQ där de förklarade varför Gullfiber luktar skunk...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.