Upptäckte att fogen i hörnet i duschen mellan kakel o klinkers försvunnit och när jag stoppar ner en tandpetare når man ner ca 1 cm i ett hål. Har försökt läsa på i forum här om liknande problem men blir inte riktigt säker på hur jag ska åtgärda.
Badrummet är förövrigt fräscht o renoverat tidigt 2010talet. Ganska säker på att den som gjorde det var kunnig hantverkare. Golvvärme finns. Badrummet är på bottenvåningen i ett hus med krypgrund under.
1.Är det troligt att fuktspärren kan vara skadad så att man behöver kontakta någon professionell? Eller vågar man testa att åtgärda själv?
2.Är det bäst med fog eller silikon om jag nu testar att fylla igen? Tips på produkt med kvalitet?
3.Hur torkar man på bästa sätt innan man fogar igen?
4.Hur länge bör man låta bli att duscha efter fogat?
Tack på förhand!
Badrummet är förövrigt fräscht o renoverat tidigt 2010talet. Ganska säker på att den som gjorde det var kunnig hantverkare. Golvvärme finns. Badrummet är på bottenvåningen i ett hus med krypgrund under.
1.Är det troligt att fuktspärren kan vara skadad så att man behöver kontakta någon professionell? Eller vågar man testa att åtgärda själv?
2.Är det bäst med fog eller silikon om jag nu testar att fylla igen? Tips på produkt med kvalitet?
3.Hur torkar man på bästa sätt innan man fogar igen?
4.Hur länge bör man låta bli att duscha efter fogat?
Tack på förhand!
Ja, rengör. Låt torka. Köp fog. Ta med bild för rätt kulör. Köp via någon kakelfirma. Fog blanda enligt förpackning (med vatten)
Jag fixade lite småfel i vårt badrum precis. Konsistens ska vara som jordnötssmör typ. Rengör efter så det inte fastnar fogrester på plattorna.
Vi fixade, lät det torka ett dygn (24tim)
Jag fixade lite småfel i vårt badrum precis. Konsistens ska vara som jordnötssmör typ. Rengör efter så det inte fastnar fogrester på plattorna.
Vi fixade, lät det torka ett dygn (24tim)
Produkter som diskuteras: "rengör fog"
Paket för rena fogar
Fogrengöringsmedel + fogborste
399 kr inkl moms
461 kr
Läs mer
Klicka här för att svara