2 844 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Ska vi haka på det här?
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=385469&previousRenderType=1
Ska vi fråga om vi kan få "hyra" lite kapacitet på den här kabeln och starta ett elbolag för alla Sveriges villaägare och importera vår egen el, istället för att bli skinnade av Fortum, Västringen och allt vad dom heter.
Eller vad tycks on "Bygga hus el AB"?

Berit
Ska vi fråga om vi kan få "hyra" lite kapacitet på den här kabeln och starta ett elbolag för alla Sveriges villaägare och importera vår egen el, istället för att bli skinnade av Fortum, Västringen och allt vad dom heter.
Eller vad tycks on "Bygga hus el AB"?
Berit
Moderator
· Stockholm
· 57 793 inlägg
Tja frågan är väl om vi kan få upp 0,5 terrawatt timmar, det var ju minimigränsen för att vara med. Det motsvarar ungefär 25000 villor (räknat på 20 000 kwh som medel).
Och tyvärr så är det väl genom nätavgifterna dom skinnar oss mest, och den kan vi inte göra mycket åt annat än att flytta.
Och tyvärr så är det väl genom nätavgifterna dom skinnar oss mest, och den kan vi inte göra mycket åt annat än att flytta.
Ja med dina erfarenheter på annan länk, Berit , så är jag benägen att tycka att vi hoppar på, kanske tipsa villaägarförbundet, de(vi) är ju minst 100000 st abbonenter
Just nu går det byggfläktar i mitt hus, men imorgon kommer lösullen på, vilket behövs i denna kyla!
Just nu går det byggfläktar i mitt hus, men imorgon kommer lösullen på, vilket behövs i denna kyla!
Klicka här för att svara
