Byggahus.se

Ska totalrenovera friggebod, byta isolering etc Letar guide eller litteraturtips.

1. T
    Medlem Nivå 2
    Hej,
    Jag har en större friggebod byggd 60-tal tillbyggd någon gång efter det (högra delen på bilden). Det har läckt in lite i taket och den är i allmänt dåligt skick. Vill byta tak och slita ut allt utom stommen, (men nog även byta några ändar på takbjälkarna). Dvs byta isolering i golv, väggar och tak + byta delar av panelen och fönstren. Jag är ej erfaren byggare så kommer behöva en hel del råd om hur detta ska göras på bästa sätt. Vilket isoleringsmaterial som passar, om jag ska ha plastfolie eller ej, hur tjockt material osv. Har någon tips på en guide för detta online eller i tryckt bok?

Det är kanske ett stort jobb för en novis men det är å andra sidan endast en friggebod så ett misslyckande är inte så dyrköpt + att det känns som ett lärorikt projekt. Se bilder nedan.
    Tack på förhand för svar!

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    bod.jpg

2. B
    Medlem Nivå 1
    Om boden inte är uppvärmd året om så ska du inte använda plast då den är diffusionstät (inte släpper igenom fukt). använd istället vindpapp som andas mellan väggreglarna och luftspalten.