OK.....även om badkaret är inbyggt alltså.....och så en renslucka då också va?

Hmmm.....måste tänka ut ett nytt koncept, det är sååå lätt att fastna för något som man har tänkt. Svårt att tänka om :-)

Jepp, då placerar man brunnen bakom luckan, och låter golvet utanför falla mot luckan. Det ska såklart vara en springa längst ner mot golvet så vattnet kan komma in.

Hej igen :-D
Nu letar vi klinker för fulla segel.
Jag är inne på 10*10 då det är lättast att hitta , men kan vi även gå upp till 15*15 eller blir redan det för stort tycker du?

Men jag har en fråga till angående det inbyggda badkaret. Vi tänkte köpa en sådandär inbyggnadsplatta för badkar, och sätta mosaik på den. Ska vi ha en springa längs hela golvet under mosaiken, eller bara vid luckan framför golvbrunnen? Jag hade liksom trott att man satte silikonmjukfog mellan mosaikinklädningen och golvet, och så hade vi tänkt ha en renslucka som matchar golvbrunnen........eller behöver man inte ens ha det? Räcker det med en borttagbar lucka med liten springa under, och så kan man klä även luckan i mosaik så att det inte syns alls?

Förlåt en frågvis novis, men jag blir lite brydd av allt man ser och hör. Det man ser är inte hela sanningen, har jag lärt mig, och det man hör är inte alltid allt som saknas för att få ihop hela bilden :-)

Ni kan lugnt gå upp till 15x15.

Det räcker med en springa under själva luckan, och se till att fallet går dit. Jag rekommenderar i och för sig att man sätter ett galler istället för en lucka, på så vis får man en bra ventilation under badkaret. Men visst, lucka funkar också, och det går att ordna så den kaklas in. Lämpligast en bit av samma skiva som man bygger in badkaret med, och sedan särskilda magnetfästen som håller den på plats.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.