Flakskruv har jag tittat på men hittar tyvärr inga som är varmgalvade. Alternativet kanske är att behandla med kallgalv?
Det är endast ett fåtal hål där jag kan montera med varmgalvade vagnsbult, majoriteten skruvas rakt ner i balkarna.

Magnus E K
Återbruk? Inte så vackra men skallarna ser oskadade ut så de borde gå att använda igen.

J JonasJN skrev:
Flakskruv har jag tittat på men hittar tyvärr inga som är varmgalvade. Alternativet kanske är att behandla med kallgalv?
Det är endast ett fåtal hål där jag kan montera med varmgalvade vagnsbult, majoriteten skruvas rakt ner i balkarna.
Jag har för mig dem är behandlade på något sätt så de blir bruna men sen stannar det där rätt länge.
Tror inte de rostar upp innan skivan vill bytas igen😊

Sök på vingskruv så hittar du skruvar för utomhusbruk. Vingarna fräser upp hålet i plyfan och går av när dom träffar stålet. Detta gör det lättare att skruva

Köpte M6 flakskruv, problemet nu är att jag bara mätte på två hål innan jag beställde och det visar sig att de befintliga hålen skiljer sig någon tiondel vilket gör att vissa skruvar inte gängar ner helt i skivan. Jag tänker att de alternativen som finns nu är att köpa samma variant fast M8 och borra upp hålen eller spackla för med någon kemisk metall för att sedan borra upp med rätt diameter för M6.
Fler förslag?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.