Jag undrar om skorstensbeslag ska se ut såhär? Fick första delen levererad som är för avloppsventilationen och ser ut såhär klädd med massa tätningsmassa.
Är det såhär man gör och kommer det verkligen hålla tätt?
Är det såhär man gör och kommer det verkligen hålla tätt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Jag tycker det ser väldigt dåligt ut. Är det en plåtslagare som gjort det? I hörnen är det ju uppklippt och nå tätning ser inte särskilt snyggt lr proffsigt ut
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Undrar vad du haft för plåtslagare egentligen. Tycker inte det ser ut som att en noggrann plåtis har visat sina kunskaper i plåtslageri.
Visst håller silikonet tätt men det ser förjävligt ut och sådär gör man inte.
Visst håller silikonet tätt men det ser förjävligt ut och sådär gör man inte.
Vad jag kan se så är det enkelvik där , en riktigt plåtis dubbelviker för att det ska bli tät , har lejt plåtis både för huset och fjällstugan , olika plåtisar , det är dubbelvikt med någon konstig rundklippning som jag inte kan göra med de kunskaper som jag besitter , med andra ord ett proffjobb , därav lejt in det , och ingen silikontätning som ger sig efter några år
Kan väl säga att det känns inge vidare det här. Hade gärna tagit mig ur denna beställning när man ser vad som levereras, men vet inte hur. Känns som att det kan vara knepigt om det nu ändå håller tätt.
Tyvärr går man i god tro när någon anger sig för att vara plåtslagare. Det jag skulle gjort innan jag beställde var att jag skulle sagt att det ska göras enligt AMA.
Tyvärr går man i god tro när någon anger sig för att vara plåtslagare. Det jag skulle gjort innan jag beställde var att jag skulle sagt att det ska göras enligt AMA.
Du skriver första leveransen , ska det komma mer för skorsten , vent eller vad , då tycker jag du ska försöka få fram lite mer info genom dina foton hos någon plåtfirma , då kan du få kött på benen för att reklamera jobbet och inte betala
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Håller med! Ska du ha mer detaljer så avbryt tycker jag.
En plåtis använder inte silicon
En plåtis använder inte silicon
Det är ventilationshuven som är på bilden och han kommer snart med plåten för skorstenen. Frågan är ju om det här anses vara korrekt utfört? Antog bara att den skulle göras så att det är plåten som håller tätt och tätningsmassan.
Sånt ska man väl inte behöva specificera vid beställning. Det ska väl vara underförstått.
Sånt ska man väl inte behöva specificera vid beställning. Det ska väl vara underförstått.
Har du plåt eller tegeltak och vilka sorter är det ,
Har du fått någon indikation om hur plåten för skorstenen ska ansluta till taket , troligtvis sitter skorstenen nedanför nock , är det TP-plåt ska det vara en hel plåt ner till skorsten från nock , är det tegel eller betong finns det specailanslutningsplåtar för dessa
Angående korrekt , så i mitt tycket och erfarenhet av plåtarbeten så är det inte rätt med genomgående gliper i hörn och skarvar , samt tätning med någon form silikon
Har du fått någon indikation om hur plåten för skorstenen ska ansluta till taket , troligtvis sitter skorstenen nedanför nock , är det TP-plåt ska det vara en hel plåt ner till skorsten från nock , är det tegel eller betong finns det specailanslutningsplåtar för dessa
Angående korrekt , så i mitt tycket och erfarenhet av plåtarbeten så är det inte rätt med genomgående gliper i hörn och skarvar , samt tätning med någon form silikon
Klicka här för att svara