Hej,
Har ett fritidshus utan vattenkälla och funderar på att borra för vatten. Vill inte dra in vatten i huset i närtid, men kanske i framtiden, om jag flyttar dit permanent. Undrar därför vilken som är den smidigaste och billigaste lösningen för att få en vattenpost utomhus nu, där det i framtiden går att bygga vidare på systemet och dra in vatten?
Har kanske fel, men föreställer mig att det är krångligt att gräva fram foderröret ner till frostfritt och ansluta råvattenledningen i efterhand. Kan man därför i samband med borrningen ansluta en bit råvattenledning från borrhålet och ansluta vattenposten till den ledningen, för att i framtiden bygga vidare med råvattenledning in till huset. Går det att ha samma sorts pump till vattenpost utomhus som vid indraget vatten? Någon som har några smarta tankar om detta?