Vad tycker ni?

OM man bygger ett vitbyggd garage för en bil, till ett hus med golvplatta på mark, ska den isoleras som resten av huset? Eller så billigt som möjligt.

Sammanfattningsviss:
1. mycket / lite isolerat
2. om isolerat ska den köras med husets värmeanläggning eller separat
3. hur bör måtten vara?
4. hur bredd ska porten vara

Jag vet bara att belysningen ska vara utöver vanliga. Många lysrör...

Jag har exakt samma vägg som resten av huset. Jag tycker att när det sitter ihop med huset så är det lika bra att köra som resten av huset.

bumpaberra skrev:
Jag har exakt samma vägg som resten av huset. Jag tycker att när det sitter ihop med huset så är det lika bra att köra som resten av huset.
Visst. Utvändigt ska de vara samma. Men ska man isolera det lika mycket som huset?

1. Ja säger jag, isolering är väldigt billigt i förhållande till resten när man bygger nytt men bökigt i efterhand.

2. Ja om det går så är det alltid billigare med en anläggning än två

3. så stort som du kan, Ett för stort garage finns inte. min 6X4 meter för en bil (innermått) och 7X6 för tvåbil enligt min smak

4. Min 2.5 meter per bil, helst bredare

Ok.

Tack!

Håller med tidigare talare. Isolering vid nybygge är så billigt så det är lika bra. Du vet aldrig vad du vill hitta på framöver eller ev framtida ägare, kanske tom vill göra något annat än garage?

Och precis som Mats skriver så stort som möjligt, har nog aldrig hört någon som tycker att de har för mycket utrymme men för lite är ju "lite" vanligare

MVH Lorant

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.