1 207 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Ska jag vara orolig
Har efter en tid valt entreprenör till att bygga ut vårt hus. Jag kollade efter flera referenser och firman vi valt har flera goda sådana och jag har inte hört något dåligt om dem. Tyvärr finns de inte med på varken Byggkeramikrådets eller GVK´s register. Kan detta innebära problem för oss? Bör jag be att de tar in en annan firma som utför själva våtrumsarbetet?
I utbyggnaden finns det båda badrum och tvättstuga.
I utbyggnaden finns det båda badrum och tvättstuga.
Finns de i registret hos Säker vatten? Jag förstår inte riktigt heller logiken i de tre certifieringarna. I synnerhet GVK verkar mest lista golvläggare, inte våtrumsfolk. Hos BKR finns mer våtrumsfolk, men där vi bor saknas de största, som däremot finns hos Säker vatten. Jag förstår inte riktigt hur man ska tänka.
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Är det ett måste att hantverkaren är ansluten till detta? Måste ju finnas jättemånga som hållt på med detta jättelänge men som kanske inte står listade. Kan dessa då inte göra godkända badrum?
Nej man måste inte vara ansluten till någon branschorg. det är frivilligt.
0m man är ansluten så ska det vara en säkerhet för kunden, företaget har betalat pengar för att gå utbildningar och förbinder sig till att göra badrummen enl. branschreglerna ( sen att det finns firmor som gör lite hursomhelst är en annan sak)
Alla som är medlemmar i BKR står listade, finns inte företaget med så är dom inte medlemmar , men många kan säkert göra bra badrum för det
Det bästa är nog att kolla upp företaget och är dom inte medlemmar i BKR eller GVK så kolla vad ditt FB säger
0m man är ansluten så ska det vara en säkerhet för kunden, företaget har betalat pengar för att gå utbildningar och förbinder sig till att göra badrummen enl. branschreglerna ( sen att det finns firmor som gör lite hursomhelst är en annan sak)
Alla som är medlemmar i BKR står listade, finns inte företaget med så är dom inte medlemmar , men många kan säkert göra bra badrum för det
Det bästa är nog att kolla upp företaget och är dom inte medlemmar i BKR eller GVK så kolla vad ditt FB säger
Kan nog andas ut: jag hade fått för mig att firman jag anlitade skulle utföra allt arbete själva, pratade idag igen med förmannen som sa att de samarbetade med en firma som sysslar med badrum och kakel på heltid samt att VVS-firman hade Säker vatten "certifikat" eller vad det heter. Jaja det är mycket att lära, tack för era svar. har haft stor nytta av detta forum under planeringstiden.
Klicka här för att svara