Dragkrokskungen tar 3000 för montering på den bilen

• Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
T
Jag monterade dragkrok själv på min Peugeot 308 -09 ùtan tidigare dragkrokserfarenhet, inklusive elsatsen som krävde att riva halva inredningen för att få en kabel fram till säkringsboxen vid förarplats, på 2,5 timme.

Om det inte är extremt märklig montering på din bil förstår jag inte varför det skulle ta en verkstad 10 timmar.

Det är väldigt populärt hos riddarna på Bh att allt ska dras till tinget... ”låt de dra dig till tinget”. ”Tingsrätten nästa” osv. Tror inte att ngn av er suttit i tinget i ngt mål... det är nog inte så trevligt.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag har precis beställt krok plus montering. 5400 kronor vill man ha totalt. Kroken kostar drygt 2000, resten är arbete. Du kan ju kontra med den siffran när de jämför med Kia...

Jag har fått en offert från annat håll också och de ville ha omkring 13000 om jag inte minns fel. Så spridningen kan nog vara stor, men har man sagt 2000 kronor så får man stå för det.
Låter ju som en bra deal, du får gärna pm:a mig firmanamnet :)

Bowser
Se bara upp ifall du åker dit.. dem kan behålla bilen tills du betalat, kanske därför dem vill att du ska dit igen!
Dem har tydligen rätt till det.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Det är väldigt populärt hos riddarna på Bh att allt ska dras till tinget... ”låt de dra dig till tinget”. ”Tingsrätten nästa” osv. Tror inte att ngn av er suttit i tinget i ngt mål... det är nog inte så trevligt.
Här handlar det mest om vad man ska göra... finns det några alternativ? Betala eller låta dem montera av kroken, vad skulle du ha gjort?

Bowser Bowser skrev:
Se bara upp ifall du åker dit.. dem kan behålla bilen tills du betalat, kanske därför dem vill att du ska dit igen!
Dem har tydligen rätt till det.
Nej, de får absolut inte behålla bilen, finns inte minsta lagstöd för det.

Bowser
Robert63 Robert63 skrev:
Nej, de får absolut inte behålla bilen, finns inte minsta lagstöd för det.
Inte som jag uppfattat det.

Bowser
49 § Avser tjänsten en sak som har överlämnats till näringsidkaren eller som av annan orsak befinner sig i hans besittning och betalar inte konsumenten i rätt tid vad näringsidkaren har att fordra på grund av uppdraget, får näringsidkaren hålla kvar saken till dess att han har fått betalt eller, vid tvist om betalningen, till dess att konsumenten har ställt godtagbar säkerhet för det belopp som näringsidkaren har krävt.

Bowser
Konsumenttjänstlagen...
Tolkar du detta annorlunda?

Bowser
Nancy Biäng Nancy Alke skrev:
Här handlar det mest om vad man ska göra... finns det några alternativ? Betala eller låta dem montera av kroken, vad skulle du ha gjort?
Ge dem inte bilen!

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle inte lämna in bilen där igen. I vilket skick får man tillbaka den när dom lagt en dag till på att demontera detta och vet att dom gör det utan ersättning. Gissar att det blir lite halvdant gjort.

Du har ju fått en prisuppgift och det är det som gäller, bevisbördan ligger inte på dig.

Erbjud som att betala 4000kr i ett försök att slippa mer tjafs, accepterar dom inte de så betalar du det ni kommit överens om och skickar tillbaka fakturan med ett "bestrides" på resterande belopp. Säg att du pratat med konsumentvägledaren.

Bowser Bowser skrev:
49 § Avser tjänsten en sak som har överlämnats till näringsidkaren eller som av annan orsak befinner sig i hans besittning och betalar inte konsumenten i rätt tid vad näringsidkaren har att fordra på grund av uppdraget, får näringsidkaren hålla kvar saken till dess att han har fått betalt eller, vid tvist om betalningen, till dess att konsumenten har ställt godtagbar säkerhet för det belopp som näringsidkaren har krävt.
Fodran är 2000kr, inte 6000kr.

Dom kommer säkert kapa loss draget med vinkelslip och klippa elkabeln :crysmile:

• Gilla
vcx
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.